Search
Close this search box.

بازی پازل چسبی

بازی پازل چسبی بازی برای کودک دو تا شش ساله
بازی پازل، فعالیت چیدن تکه های از یک مجموعه برای تشکیل یک کل است. بنابراین با هر چیزی که این قواعد را رعایت کند می‌توان پازل بازی  را انجام داد و حتما نباید با پازل‌های معمول کاغذی در فروشگاهها انجام شود.

برای این کار به چند شیوه می‌توانید عمل کنید. یک راه ساده آن استفاده از چسب برق یا چسب‌های کاغذی برای چسباندن روی زمین یا فرش است. شکلی ساده مثل یک مربع یا مستطیل را روی زمین با چسب کاغذی بچسبانید. در صورتی که کودک شما کوچک است این کار را با اندازه کوچک مستطیل یا مربع شروع کنید. مثلا برای بچه دو ساله خود یک مربع به اندازه ۱۵ در ۱۵ روی زمین با چسب ترسیم کنید. اما اگر کودک شما شش ساله است می‌توانید هر شکل فرضی که تمایل دارید بکشید.

برای شروع  بازی پازل چسبی لگوهای کودک را در اختیارش قرار دهید. از او بخواهید با لگوها طوری این مستطیل یا مربع را پر کند که از خط خارج  نشده و در عین حال جای خالی در این مستطیل باقی نماند. می‌توانید بگویید « طوری آن را پر کن که من نتوانم کف زمین یا فرش را ببینم».

در صورتی که بخواهید می‌توانید بازی پازل چسبی را در ایام عید و یا حتی در سفر برای مشغولیت کودکان  و یا در ماشین انجام داد. برای این کار به یک سینی یا جعبه پیتزا و یا شیرینی احتیاج دارید. از کودک بخواهید با لگوها یا هر وسیله دیگری که در دسترس دارید طوری آن را پر کند که هیچ جای خالی در آن باقی نماند.

بازی پازل چسبی راه خوبی برای کمک به رشد مهارت‌های حل مسالهِ، تقویت حافظه، تمرین صبر، برنامه ریزی و رسیدن به هدف، هماهنگی چشم و دست، هماهنگی و تقویت عضلات ظریف دست است.

Search

مطالعه نمایید:

سایر مطالب
انعطاف پذیری شناختی

انعطاف پذیری شناختی

انعطاف پذیری شناختی چیست؟ انعطاف پذیری شناختی کمک می‌کند تا با چالش‌ها و تغییرات زندگی به بهترین شکل ممکن سازگار شویم. این مهارت به افراد

Read More »
این مطلب را برای دوستان خود به اشتراک بگذارید:

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *