Search
Close this search box.

بازی پرش از روی اشکال

دسترسی به بازی :
این بازی برای کدام گروه سنی طراحی شده است ؟
فایل قابل دانلود بازی:
کدام مهارت های شناختی در این بازی تمرین می شود؟
این بازی به کودکان کمک می¬کند تا اشکال، اعداد، حروف الفبا و رنگ¬ها را بشناسند. بسته به گروه سنی کودک میتوانید یک یا دو آیتم را برای بازی انتخاب نمایید. همچنین این بازی را میتوانید به صورت دو یا چند نفر به طور همزمان اجرا نمود.

لوازم مورد نیاز برای بازی:

کاغذ

ماژیک یا مداد شمعی

قیچی

 

نحوه انجام بازی شناختی پرش از روی اشکال:

برگه¬ها را از وسط به دو نیم تقسیم کنید. روی هر نیمه آن با مداد شمعی یا ماژیک شکلی را نقاشی کنید و یا هر صفحه را به صورت اشکال متفاوت مثلث، مربع، دایره، بیضی، ستاره، مستطیل و …ببرید. برگه¬ها را روی زمین با فاصله قرار دهید. حالا خودتان از روی یک برگه بر روی برگه دیگر بپرید و از کودکان بخواهید این کار را تکرار کنند و روی هر شکلی که می¬پرند نام آن را به زبان آورند.

برای هر یک از کودکان شکلی متفاوت را ببرید و از آن¬ها بخواهید تا روی آن بپرند مثلا نفر اول فقط روی دایره ها، نفر بعدی تنها روی مثلثها و … بپرند. اگر می¬خواهید بازی را سخت¬تر کنید هر دفعه از جملات مختلفی استفاده کنید. مثلاً: با نوک پا بر روی پنج ضلعی بپر. از پشت روی ستاره بپر و ….

برای بچه های دو سال که در مرحله آموزش رنگها هستند می توانید از دو یا سه رنگ برای انجام بازی استفاده کنید. در این صورت نیاز نیست که صفحات را به شکلهای مختلف ببرید. همه برگه های رنگی را از وسط به دو نیم کنید و آنها را روی زمین بچینید و از کودک بخواهید روی رنگهای مختلفی که شما اعلام می کنید پا یا دستش را بگذارد.

اگر کودک شما در سن مدرسه است و با حروف و الفبا و اعداد آشناست این بازی میتواند تمرین و یاد آوری خوبی برای بازگشت به مدرسه باشد.

پیشنهادهای بیشتر برای انجام بازی:

می¬توانید به جای اشکال، اعداد، حروف الفبا یا رنگ¬ها را روی هر قطعه نقاشی کنید.

می توانید پرش را با موسیقی همراه کنید. از بچه ها بخواهید هر زمان که صدای موسیقی در حال پخش است بپرند و هر زمان که صدا قطع شد هر جایی که هستند بایستند تا دوباره موسیقی پخش شود.

 

در این بازی کودک چه چیزی فرا می‌گیرد؟

در این بازی کودکان اشکال، رنگ¬ها، اعداد و حروف را در کنار ارتقای توانایی تعادل به وسیله پریدن، می¬آموزند. هم¬چنین حرکت در جهت¬های مختلف را در این بازی می¬آموزند. علاوه بر اینکه مهارت حافظه، شنیداری و به خاطرسپردن نیز در کودکان ارتقا می¬یابد.
Search

مطالعه نمایید:

سایر مطالب
تمرین صبر با بازی ، بازی برای تمرین بازداری پاسخ

لیوانهای شفاف

نویسنده بازی : فاطمه موسوی بصیرت دسترسی به بازی : رایگان خرید اشتراک این بازی برای کدام گروه سنی طراحی شده است ؟ بازی برای

Read More »
این مطلب را برای دوستان خود به اشتراک بگذارید:

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *