Search
Close this search box.

مزایای بازی دالی در هر گروه سنی

بازی دالی برای گروههای سنی
بازی دالی همچنان که به نظر می رسد ساده است و بیشتر والدین این بازی را با کودکانشان انجام می‌دهند. اما در عین سادگی مزایای زیادی برای کودک در طی سال اول زندگیش دارد. اینکه این مزایا کدامند را میتوانید در مطلب زیر و به صورت رایگان بخوانید.

بازی دالی همچنان که به نظر می رسد ساده است و بیشتر والدین این بازی را با کودکانشان انجام می‌دهند. اما در عین سادگی مزایای زیادی برای کودک در طی سال اول زندگیش دارد:

از تولد تا شش ماهگی:

بعضی از متخصصان معتقدند بازی دالی برای کودکان زیر شش ماه بی فایده است چرا که فراخنای توجه این گروه سنی هنوز در حدی نیست که بتوانند آنرا به این بازی متوجه کنند. اگر چه مزایای دیگری مثل شنیدن صدا و تعامل با والدین می‌تواند برای کودک تحریک کننده باشد. 

۶ تا ۹ ماهگی:

کودک در این سن بیش از قبل از بازی‌هایی همچون دالی لذت می‌برد دلیل اصلی هم این است که فرزندتان به شدت به دیدن صورت خندان شما علاقمند است. کودکتان ممکن است با شوکه شدن و تعجب کردن واکنش نشان دهد هرچند هنوز در این سن قدرت پیش بینی کردن در او شکل نگرفته اما این بازی باعث شگفتی زیاد کودک می‌شود که خود باعث تقویت قدرت پیش‌بینی  بخصوص در ماه‌های بعدی خواهد شد.

۹ تا ۱۲ ماهگی:

در این سن کودک نشانه های در راه بودن یک چیز شگفت‌انگیز را درک می‌کند.  پیش بینی نقطه عطف مهم رشدی در مسیر زندگی کودک است که نشان می‌دهد او توانسته به قانون علت و معلول پی ببرد. شما احتمالا می‌بینید زمانی که صورتتان را با  دست یا پشت چیزی پنهان می‌کنید او شروع به لبخند زدن می‌کند چرا که می‌داند گام بعدی بیرون آمدن ناگهانی شما و گفتن کلمه دالی خواهد بود.

۱۲ ماهگی به بالا:

در این سن بازی دالی یک بازی دو طرفه است. وقتی می‌خواهید با کودکتان دالی بازی کنید و او را شگفت زده کنید ممکن است او شروع کند به گرفتن دست‌های شما و یا دست‌هایش را در برابر چشمانش بگذارد تا با شما دالی کند. در این صورت، چشمهایش را با دست یا پتویش بپوشانید تا با شما بازی کند . بخاطر داشته باشید هر تعاملی که با کودک داشته باشید برای شما ارزش افزوده است. شما در این سن  برای کودکتان بهترین اسباب بازی هستید پس تلاش کنید تا با او بازی‌های ساده انجام دهید.

بالاتر از دو سال:

این بازی برای بچه های تا دو سال نیز قابل انجام است اما معمولا این بازی در این گروه سنی به بازی ((بگرد و پیدا کن)) تغییر شکل می‌دهد. که در بحث مربوط به خود توضیح داده خواهد شد.

اثرات بازی دالی در گروههای سنی

Search

مطالعه نمایید:

سایر مطالب

بازی مجسمانه خرگوش

نویسنده بازی : فاطمه موسوی بصیرت دسترسی به بازی : رایگان خرید اشتراک این بازی برای کدام گروه سنی طراحی شده است ؟ بازی برای

Read More »
تمرین صبر با بازی ، بازی برای تمرین بازداری پاسخ

لیوانهای شفاف

نویسنده بازی : فاطمه موسوی بصیرت دسترسی به بازی : رایگان خرید اشتراک این بازی برای کدام گروه سنی طراحی شده است ؟ بازی برای

Read More »
این مطلب را برای دوستان خود به اشتراک بگذارید:

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *