Search
Close this search box.

بازی آب و اسفنج به همراه فیلم کوتاه

بازی آب و اسفنج با هدف تقویت هماهنگی بین چشم و دست کودک دو تا شش ساله
در روزهای گرم آب بازی یکی از فعالیتهای مفرح برای تمام گروههای سنی به خصوص کودکان است. بازی آب و اسفنج را میتوانید به صورت گروهی و یا فردی و در فضای باز انجام دهید. اگر برای آخر هفته برنامه بیرون از منزل دارید وسایل مورد نیاز این بازی را نیز در برنامه خود بگنجانید. بازی امروز بازی انتقال آب بین دو سطل توسط یک اسفنج است. بازی آب و اسفنج با هدف تقویت مهارتهای حرکتی، هماهنگی بین چشم و دست، تقویت حواس، آشنایی با اندازه و مقدار و تقویت مهارتهای اجتماعی و هیجانی برای گروه سنی دو تا شش سال طراحی شده است.

بخش تکمیلی بازی آب و اسفنج:

برای شروع بازی حداقل به یک اسفنج بزرگ و دو سطل احتیاج دارید. یکی از سطل‌ها را با آب پر کرده و در مبدا بگذارید و سطل دیگر را خالی و در یک فاصله مشخص از سطل اول قرار دهید. به کودک بگویید با کمک این اسفنج آب‌های سطل اول را به سطل دوم منتقل کن. برای کودک دو ساله طریقه خیس کردن و فشردن اسفنج را آموزش دهید.

کودک باید اسفنج را در درون سطل اول بیاندازد و پس از خیس شدن آن را با سرعت هر چه تمامتر به سطل دوم رسانده و در آن فشرده کند تا آب جذب شده در اسفنج به سطل دوم بریزد. برای درک بهتر کودک از میزان تلاشش می‌توانید سطل‌ها را با کشیدن خطوطی با ماژیک درجه بندی کنید.

هر چه سن کودک شما کمتر است باید مقدار آب داخل سطل و فاصله بین دو سطل کمتر باشد. هر چه کودک بزرگتر است حجم آبی که در سطل می ریزید بیشتر و فاصله بین سطلها را از هم دورتر کنید.

بازی آب و اسفنج با هدف تقویت هماهنگی بین چشم و دست کودک دو تا شش ساله

برای کودکان شش ساله می‌توانید روال بازی را با هیجان بیشتری همراه کنید در این صورت تعداد افراد شرکت کننده در بازی حداقل دو نفر خواهد بود. نفر اول اسفنج را در اب خیس کرده و برای کودک دوم که در نزدیکی سطل ایستاده است پرتاب می کند تا فرد دوم آب اسفنج را در سطل دوم خالی کند. نفر دوم از همان فاصله اسفنج را برای نفر اول پرتاب کرده تا دوباره از آب پر شود.

میتوان این مسیر را شبیه به دو امدادی با حضور بیش از دو نفر مشخص کرد. در این صورت افرادی در میانه مسیر برای تحویل اسفنج و پرتاب آن برای نفر بعدی تا رسیدن به سطل ایستاده اند.

نکته:

حتما برای کودکان لباس اضافه همراه داشته باشید چرا که در صورت خیس شدن نگران سرما خوردن کودکان نباشید.

Search

مطالعه نمایید:

سایر مطالب

بازی مجسمانه خرگوش

نویسنده بازی : فاطمه موسوی بصیرت دسترسی به بازی : رایگان خرید اشتراک این بازی برای کدام گروه سنی طراحی شده است ؟ بازی برای

Read More »
تمرین صبر با بازی ، بازی برای تمرین بازداری پاسخ

لیوانهای شفاف

نویسنده بازی : فاطمه موسوی بصیرت دسترسی به بازی : رایگان خرید اشتراک این بازی برای کدام گروه سنی طراحی شده است ؟ بازی برای

Read More »
این مطلب را برای دوستان خود به اشتراک بگذارید:

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *