Search
Close this search box.

بازی اسم و صفت  

بازی اسم و صفت بازی آرام برای کودک شش تا نه ساله
یک بازی ساده و آرام... بازی که برای پیش از خواب بسیار مناسب است و فضای آرام و شادی را برای کودکان آماده میکند. همچنین میتواند بازی جالبی برای ساعتهای انتظار در مطب پزشک یا مسیر طولانی بین مبدا و مقصد باشد. برای این بازی کافی است که کودک حرف اول هر کلمه را بشناسد. بنابراین این بازی را از شش تا نه سالگی میتوانید برای بچه ها انجام دهید. احتمالا این بازی برای بچه های بزرگتر چندان جذاب نخواهد بود. بیان یک صفت برای هر نام بر اساس حرف اول آن بازی امروز خواهد بود. بازی اسم و صفت با هدف تقویت خزانه لغات، تقویت توجه، تقویت حافظه کاری، برای گروه سنی شش تا نه سال طراحی شده است.

بخش تکمیلی بازی اسم و صفت:

این بازی شبیه اسم و فامیل است با این تفاوت که شما به ترتیب اسم خودتان یا هر فرد دیگری را که در فامیل یا آشنایان دوست دارید انتخاب می کنید و سعی میکنید صفتی برای این اسم پیدا کنید که تنها با حرف اول اسم شروع شود. مثلا شما نام نازنین را انتخاب می کنید . سپس صفتی برای نازنین انتخاب می کنید که با ن شروع شود. برای مثال این صفت می تواند نیکوکار، نیک منش، ناراحت،‌ نگران، ‌ناراضی و همانند آن باشد. بهتر است هر بار کودک یک صفت جدید برای هر فرد بگوید. یعنی اگر نام بعدی نیز با حرف ن شروع شد کودک نمیتواند همان صفتی را بگوید که بار قبل استفاده کرده است.

برای کودکان بزرگتر این کار را میتوان به همه اشیاء و وسایل اطراف نیز گسترش داد.

پس از آن نوبت کودک است که یک نام انتخاب کند و همین مسیر را طی کند.

میتوانید از کودک بخواهید تنها اسامی افراد آشنا و فامیل را انتخاب کند، ارتباط فامیلی را بگوید و سعی کند تا جای ممکن یک صفت واقعی برای او بیابد.

نکته:

نیازی نیست که مطالب یادداشت شود اما در صورتی که تمایل دارید کودک تمرین نوشتن نیز داشته باشد میتوانید از او بخواهید صفتها را در داخل یک برگه بنویسد.
Search

مطالعه نمایید:

سایر مطالب
تمرین صبر با بازی ، بازی برای تمرین بازداری پاسخ

لیوانهای شفاف

نویسنده بازی : فاطمه موسوی بصیرت دسترسی به بازی : رایگان خرید اشتراک این بازی برای کدام گروه سنی طراحی شده است ؟ بازی برای

Read More »
این مطلب را برای دوستان خود به اشتراک بگذارید:

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *