Search
Close this search box.

بازی بادکنک دو دستی

بازی بادکنک دو دستی
بازی بادکنک دو دستی برای یک کودک نوپا برداشتن یک بادکنک با دو کفگیر یا حتی لوله دستمال کاغذی است که ضمن داشتن هیجان می تواند فعالیت پر از چالشی باشد. این کار به هماهنگی عضلات دست، هماهنگی بدنی، تقویت حواس و نیز توجه و تمرکز کودک کمک میکند. بازی بسیار ساده است. تعدادی بادکنک را باد کنید. بهتر است از دو رنگ استفاده کنید. یا  اینکه روی نیمی از بادکنکها علامت بزنید تا کودک آنها را بر اساس علامت داشتن یا نداشتن دسته بندی کند.

از لوله حوله های آشپزخانه یا لوله های دستمال توالت می توانید به عنوان ابزار برداشتن استفاده کنید. اگر در منزل ندارید دو کفگیر مشابه نیز همان کار را انجام میدهد.

بادکنکها را در فاصله مشخصی از دو سبد یا دو مکانی که برای بادکنکهای رنگی مشخص کرده اید قرار داده و به کودک نشان دهید چگونه با قرار دادن  یک بادکنک در میان دو لوله میتواند آن را بلند کرده و به سبد مورد نظر بیاندازد. تلاش و عملکرد کودک را تشویق کنید. میتوانید از او بخواهید که رنگ مشخصی را در هر نوبت بردارد و به سبد بیاندازد.

در مرحله یا روزهای بعد می توانید ابزار جابه جایی بادکنکها را عوض کنید. دو دستکش لاتکس یا ظرفشویی را باد کرده و با نخ یا کش محکم کنید و از کودک بخواهید با این دستکشها بادکنکها را جابه جا کنند.

تغییر وسیله و ابزار بازی به کودک نحوه به کارگیری و تجربه یک فرصت جدید را می دهد همچنین او را متوجه رفتار متفاوت با اشیاء می کند. طریقه گرفتن دستکشها با لوله های کاغذ توالت متفاوت خواهد بود.

در مرحله بعد دو کیسه فریزر را باد کنید و از کودک بخواهید با این دو کیسه بادکنک را برداشته و تا سبد هدایت کند. اگر کودک شما خیلی از بازی استقبال کرد میتوانید از دو خط کش، سیخ چوبی، دو قاشق، دو مداد برای تنوع بیشتر در روزهای بعدی استفاده کنید.

نکات بازی بادکنک دو دستی:

کودکان معمولا از دو سالگی در مورد آموزش رنگها مستعد هستند بنابراین بهتر است از کودک بخواهید هر رنگ را در سبد مورد نظر یا جایی که برای آن مشخص کرده اید بیاندازد . این کار به آموزش رنگها کمک می کند.

کودکان دو ساله هنوز به تنهایی بازی نمی کنند و نیاز به همراهی شما برای به پایان رساندن فعالیت خود دارند. در کنارشان حاضر باشید.

بازی بادکنک دو دستی با هدف تمرین توجه و تمرکز، تقویت حواس، تقویت عضلات دست، تقویت عضلات بدن برای کودک دو تا چهار سال طراحی شده است.

Search

مطالعه نمایید:

سایر مطالب

بازی مجسمانه خرگوش

نویسنده بازی : فاطمه موسوی بصیرت دسترسی به بازی : رایگان خرید اشتراک این بازی برای کدام گروه سنی طراحی شده است ؟ بازی برای

Read More »
تمرین صبر با بازی ، بازی برای تمرین بازداری پاسخ

لیوانهای شفاف

نویسنده بازی : فاطمه موسوی بصیرت دسترسی به بازی : رایگان خرید اشتراک این بازی برای کدام گروه سنی طراحی شده است ؟ بازی برای

Read More »
این مطلب را برای دوستان خود به اشتراک بگذارید:

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *