Search
Close this search box.

بازی دوز مقوایی

بازی دوز مقوایی
برای بازی دوز مقوایی حتما به یک مقوای سخت احتیاج دارید. اما با ساخت آن بارها می توانید از آن استفاده کنید. این کار را می‌توانید با کارتن وسایل دور ریز تهیه کنید. در شروع مقوا را در ابعاد ۳۰ در ۳۰ یا چهل در چهل ببرید. وسط مقوا یک دایره بکشید. قطرهای مربع را با ماژیک بکشید و همچنین وسط هر ضلع را پیدا کنید و آنها را با ماژیک بهم وصل کنید. شما در این صورت خطوط دوز را ترسیم کرده اید.

روی نقاط تلاقی دایره با خطوطی که برای مربع کشیده اید و نیز وسط دایره را سوراخ کنید. بهتر از از یک پیچ گوشتی برای بزرگ کردن سوراخ استفاده کنید. هم محکم است و هم نیاز به فشار زیادی از جانب شما ندارد. اندازه سوراخ باید کوچکتر از اندازه تیله یا مرواریدهای شما باشد. با این کار تیله ها در حین بازی  در سوراخها ثابت می شوند و بیرون نمی ریزند.

برای این مربع شما باید یک حفاظ هم داشته باشید تا تیله ها یا مرواریدهایی که در میانه آن می ریزید بیرون نریزند. می توانید از خمیر برای دورتا دور مربع استفاده کنید. و یا هر ایده دیگری که دارید میتواند همان را استفاده کنید.

حالا صفحه بازی شما آماده است. شما باید نه سوراخ در روی صفحه و نه تیله (۵ تا یک رنگ و ۴ تا رنگ دیگر) برای بازی داشته باشید.

شروع بازی دوز مقوایی:

برای شروع تیله ها را روی صفحه بریزید و از کودک بخواهید با تکان دادن و حتی ضربه زدن به صفحه طوری عمل کند که حداقل یک دوز سه تایی (با یک رنگ) در صفحه داشته باشد. کودک با تکان اول و حرکت دادن مهره ها سعی در هدایت آنها به سمت سوراخ‌ها می کند بدون اینکه بتواند به آنها دست بزند. این کار تنها باحرکت و ضربه زدن به بدنه کارتنی آزاد است. حتی میتواند با حرکت ناگهانی و حرکت مهره ها به سمت بالا جای خالی در میان مهره ها برای رسیدن به یک دوز سه تایی ایجاد کند.

بازی دوز مقوایی برای تقویت عضلات دست، تقویت تصمیم گیری و ریسک پذیری، تقویت توجه و تمرکز برای کودکان پنج ساله به بالا طراحی شده است.

نکته:

اندازه مربع بازی باید با اندازه تیله های شما متناسب باشد. تیله های خیلی بزرگ در یک صفحه کوچک یا برعکس مناسب نیست.

پیشنهاد می شود بازی توپ و سوراخ را نیز انجام دهید.

Search

مطالعه نمایید:

سایر مطالب
تمرین صبر با بازی ، بازی برای تمرین بازداری پاسخ

لیوانهای شفاف

نویسنده بازی : فاطمه موسوی بصیرت دسترسی به بازی : رایگان خرید اشتراک این بازی برای کدام گروه سنی طراحی شده است ؟ بازی برای

Read More »
این مطلب را برای دوستان خود به اشتراک بگذارید:

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *