Search
Close this search box.

بازی راه رفتن

دسترسی به بازی :
این بازی برای کدام گروه سنی طراحی شده است ؟
فایل قابل دانلود بازی:
کدام مهارت های شناختی در این بازی تمرین می شود؟

نام بازی: بازی راه رفتن

اهداف بازی: در این بازی مهارت‌های حرکتی، سرعت عمل و مهارت‌های اجتماعی و هیجانی تمرین می‌شوند.

گروه سنی پیشنهادی:

با توجه به اینکه این بازی برای عید طراحی شده است برای تمام گروههای سنی مناسب است و هر چه تعداد افراد در این بازی بیشتر باشد هیجان بیشتری را تجربه خواهید کرد.

نحوه انجام و مراحل بازی:

این بازی همان طور که از اسمش پیداست تا دلتان بخواهد حرکتی است. کلیت بازی مدل‌های مختلف راه رفتن در یک مسیر مشخص است. اما هیجان انگیز‌تر از چیزی است که فکرش را می‌کنید!

قبل از هر چیز، یک جدول بزرگ با 7 ستون بکشید که بتوانید امتیازاتتان را در آن ثبت کنید. سپس نام هر بازیکن را در یک ردیف از جدول بنویسید. امتیازکامل 5 نمره است و در نهایت در هر مرحله، شما از 5 نمره عددی را در خانه‌های جدولتان خواهید داشت که مجموع این اعداد امتیاز نهایی شما را مشخص خواهد کرد. هر کس امتیاز بیشتری گرفته باشد برنده نهایی خواهد بود.

مسیری را مشخص کنید. ترجیحا روی زمین بدون فرش مسیری به اندازه طول یا عرض یک فرش را می‌توان مشخص کرد.

برای این کار 7 مرحله در نظر گرفته شده است :

  1. مسیری را در نظر بگیرید ( خط شروع و پایان را با کشیدن یک خط با ماژیک مشخص کنید). برای لیز شدن پاهایتان جوراب بپوشید؛ هر بازیکن باید از خط شروع بدود و هر جا که فکر کرد به اندازه کافی دور گرفته است شروع به لیز خوردن کند.کسی امتیاز کامل را خواهد گرفت که لیز بخورد و دقیقا بتواند روی خط پایان خود را متوقف کند. اگر به دیوار برخورد کند و یا از خط پایان بگذرد امتیاز کامل را نخواهد گرفت. بسته به مقدار دور شدن میتواند عدد چهار سه و… را بگیرد.
  2. مسیری مشخص با خط پایانی را در نظر بگیرید ( خط شروع و پایان را با کشیدن یک خط با ماژیک مشخص کنید). در کاسه ای کمی آب یا آب شکر بریزید و وسیله صدا داری را به عنوان شاخص داخل ظرف قرار دهید( می توانید به جای آب، بنا به شرایط منزلتان از حبوبات استفاده کنید). حالا ظرف را روی سرتان بگذارید. شروع به حرکت کنید. باید طوری حرکت کنید که شاخص داخل آب به دیواره‌ها برخورد نکرده و صدا ندهد و آب از ظرف روی زمین نریزد. چون در این صورت امتیاز کامل را نخواهید گرفت.
  3. مسیری مشخص با خط پایانی را در نظر بگیرید ( خط شروع و پایان را با کشیدن یک خط با ماژیک مشخص کنید). قبل از هر چیز خوب به مسیری که باید طی کنید نگاه کنید. حالا چشمانتان را ببندید. بازیکنان دیگر باید شما را تا جایی که لازم است است به جهات مختلف بچرخانند ولی شما باید مسیری که برای بازی در نظر گرفته شده را در ذهن خود نگه دارید و بعد از چرخیده شدن سعی کنید در حالا درست خود را قرار دهید. حالا سعی کنید با چشمان بسته خودتان را به مقصد و خط پایان برسانید. هر چه بیشتر به موانع برخورد کنید و از مسیر مشخص شده خارج شوید؛ امتیاز کمتری به شما تعلق می گیرد.
  4. مسیری مشخص و خط پایانی را در نظر بگیرید ( خط شروع و پایان را با کشیدن یک خط با ماژیک مشخص کنید). سپس دو به دو با بازیکنان دیگر حاضر در بازی همگروه شوید. یکی از پاهای خود را به هم ببندید. حالا در مسیر بازی شروع به حرکت کنید. در این مرحله از بازی سرعت و زمان خیلی اهمیت دارد و گروهی که بتواند با سرعت بیشتری خود را به خط پایان برساند از این مرحله امتیاز کامل را خواهد گرفت. اگر تعدادتان در حدی نیست که بتوانید گروه تشکیل دهید، می‌توانید پاهای خودتان را به هم متصل کنید تا حرکت به آن آسانی‌ها هم که فکر می کنید نباشد!!
  5. مسیری مشخص با خط پایانی را در نظر بگیرید ( خط شروع و پایان را با کشیدن یک خط با ماژیک مشخص کنید). این بار نوع راه رفتن شما به شکل سینه خیز است. منتهی بدون کمک گرفتن از دست‌ها. باید دست هایتان را پشتتان قلاب کنید و بعد تمام سعیتان را برای حرکت به سمت خط پایان انجام دهید. در این مرحله سرعت و زمان خیلی اهمیت دارد و فردی که بتواند با سرعت بیشتری خود را به خط پایان برساند از این مرحله امتیاز کامل را خواهد گرفت. فکر می‌کنید ساده است؟ پس حتما امتحان کنید.
  6. مسیری مشخص با خط پایانی را در نظر بگیرید ( خط شروع و پایان را با کشیدن یک خط با ماژیک مشخص کنید). این بار باید با دست هایتان حرکت کنید. یکی از اعضا پاهای شما را می‌گیرد و شما باید با دست هایتان حرکت کنید و با سرعتی که می توانید خود را به خط پایان برسانید.(حرکت فرغونی)در این مرحله سرعت و زمان خیلی اهمیت دارد و فردی که بتواند با سرعت بیشتری خود را به خط پایان برساند از این مرحله امتیاز کامل را خواهد گرفت.

مسیری مشخص با خط پایانی را در نظر بگیرید ( خط شروع و پایان را با کشیدن یک خط با ماژیک مشخص کنید). این بار قرار است مدل راه رفتن شما شبیه پنگوئن باشد؛ آن هم پنگوئنی که فرزند خود را حمل می‌کند!!!! . پس پاهای خود را به هم بچسبانید و روی پاشنه قرار بگیرید. سپس یک چوب ( قلم مو، خودکار یا هر چیزی شبیه این) را روی پاهای خود قرار دهید و به سمت خط پایان حرکت کنید. در این مرحله، سرعت و زمان و همزمان نیفتادن چوب خیلی اهمیت دارد و فردی که بتواند با سرعت بیشتری خود را به خط پایان برساند و وسیله هم از روی پایش نیفتد؛ از این مرحله امتیاز کامل را خواهد گرفت. بچه های کوچکتر می توانند به جای دو تا پا، یک پا را روی پاشنه قرار دهند و یک پای دیگرشان کامل روی زمین باشد. میتوانید حمل یک یا دو توپ را با پای پنگوئنی امتحان کنید.

قوانین بازی:

  1. هر بازیکن با توجه به میزان عملکردش در بازی، نمره ای از 5 نمره در جدول به خودش اختصاص می دهد. برای این کار، کسی که توانسته بازی را کامل انجام بدهد 5 نمره کامل، و به ترتیب به بقیه افراد نمره 4 تا 0 تعلق خواهد گرفت.
  2. با توجه به سن و توانایی های حرکتی فرزندتان می توانید بازی را تغییر دهید.
  3. هر کدام از مراحل بازی، مجزا از دیگری است و لازم نیست به ترتیب انجام شود.
Search

مطالعه نمایید:

سایر مطالب
تمرین صبر با بازی ، بازی برای تمرین بازداری پاسخ

لیوانهای شفاف

نویسنده بازی : فاطمه موسوی بصیرت دسترسی به بازی : رایگان خرید اشتراک این بازی برای کدام گروه سنی طراحی شده است ؟ بازی برای

Read More »
این مطلب را برای دوستان خود به اشتراک بگذارید:

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *