Search
Close this search box.

بازی صدف و مروارید

بازی صدف و مروارید بازی برای تقویت مهارتهای تفکر کودک یک ساله
بازی صدف و مروارید برای کودک یک ساله طراحی شده است و برای انجام آن به یک لیوان و یک اسباب بازی کوچک نیاز دارید.

برای بازی صدف و مروارید، به یک اسباب بازی مورد علاقه و کوچک کودک و یک لیوان یا فنجان پلاستکی نیاز دارید. به طوریکه اسباب بازی در داخل آن قرار بگیرد اما دیده نشود. به کودک اسباب بازی را نشان داده و آنرا مقابل چشمانش تکان دهید. سپس آنرا روی میز یا زمین گذاشته و به آرامی لیوان یا فنجان را روی آن قرار دهید. ببینید آیا کودک برای برداشتن و یافتن فنجان تلاشی می‌کند؟ آیا تلاش می‌کند تا اسباب بازی را از زیر لیوان خارج کند؟ اگر کودک شما این کار را انجام داد مجددا همین روند را تکرار کنید. اما اگر کودک تلاشی برای یافتن اسباب بازی نکرد و یا به نظر می آید آن را فراموش کرده است به کودک بگویید اسباب بازیت کوش؟ و سعی کنید با برداشتن آرام لیوان به او نشان دهید که کجا باید دنبال آن بگردد. این مسیر را باید به قدری تکرار کنید که کودک در یافتن اسباب بازی کاملا خبره شده باشد و به محض دیدن لیوان آن را از روی اسباب بازیش کنار بزند.

وقتی کودک در این کار مهارت کافی بدست آورد بازی صدف و مروارید را با دو لیوان انجام دهید. وسیله را در مقابل چشم کودک، زیر یکی از لیوان‌ها بگذارید و اجازه دهید تا کودک انتخاب کند که وسیله بازی در زیر کدام لیوان است. این بازی به شدت برای کودک چالش برانگیز است و آنچنان که ما فکر  می‌کنیم نمی‌تواند به سادگی و مستقیم به سراغ لیوان اصلی برود. این بازی را باز هم تا حدی ادامه دهید که کودک مهارت کافی را در این کار کسب کند. سپس تعداد لیوان‌ها را به سه افزایش دهید.

بازی صدف و مروارید به ساخت مهارت‌های تفکر، هماهنگی دست و چشم،‌ تقویت توجه و تمرکز، دقت دید کودک یک ساله کمک می‌کند.

این بازی برداشتی از سایت صفر تا سه سالگی است. در صورتی که پیشنهاد یا آموزش خاصی مد نظر شماست با ما به آدرس Info@dallii.irمکاتبه کنید.

Search

مطالعه نمایید:

سایر مطالب
تمرین صبر با بازی ، بازی برای تمرین بازداری پاسخ

لیوانهای شفاف

نویسنده بازی : فاطمه موسوی بصیرت دسترسی به بازی : رایگان خرید اشتراک این بازی برای کدام گروه سنی طراحی شده است ؟ بازی برای

Read More »
این مطلب را برای دوستان خود به اشتراک بگذارید:

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *