Search
Close this search box.

قفس حیوانات ۲

بازی قفس حیوانات فرم ساده تر نمونه قبلی برای کودکان نوپا است. این بازی جای زیادی از شما نمی گیرد و در عین حال کودک را به خوبی مشغول نگه می دارد.تنها مقداری چسب و یک سینی وسایل و ابزار شما در این بازی است.

بازی قفس حیوانات با فرم ساده تری نیز برای کودکان نوپا (یک تا سه سال) قابل انجام است. این بازی فضای زیادی از شما نمی‌گیرد و درعین حال در روزهای خانه تکانی کمک خوبی برای سرگرمی کودک محسوب می‌شود.

برای بازی قفس حیوانات ۲ به یک سینی و مقداری چسب نواری رنگی و تعدادی از حیوانات و یا وسایل بازی کودک احتیاج دارید. علت استفاده از چسب نواری رنگی کمک بهتر به دید کودک برای دیدن لبه‌های چسب و گرفتن آن است. برای همین چسب‌های بی‌رنگ کمک زیادی نمی‌کند.

شروع بازی قفس حیوانات ۲

تعدادی از حیوانات کوچک و یا اسباب بازی‌های کودک را انتخاب کنید. هر حیوان را به صورت مجزا با چسب نواری به پشت یک سینی بچسبانید. حالا سینی را در مقابل کودک بگذارید و از او بخواهید که حیوانات را از قفس چسبی أزاد کند.

در بازی قفس حیوانات ۲ هدف تقویت عضلات ظریف دست، آمادگی برای نوشتن، تقویت مهارت حل مساله، برنامه ریزی و تصمیم‌گیری، تقویت مهارت‌های حرکتی، تقویت مهارتهای حسی، تقویت توجه و تمرکز، هماهنگی حرکات چشم و دست است.

این فعالیت برای رشد مهارت‌های حسی کودکان مناسب است. اگر تنوعی از اسباب بازی‌ها با جنس‌ها و سایزهای مختلف را در این قفس چسبی در اختیار کودک بگذارید (مثل پلاستیک، چوب، مواد فومی، پارچه ای و … ) فرصت یادگیری بیشتری را به کودکتان داده‌اید.

مهارت‌های حرکتی برای کودک بسیار مهم هستند. بچه‌ها به این مهارت‌ها در حین نوشتن، کشیدن و گرفتن چیزها نیاز دارند و این گونه فعالیت‌ها کمک بسیار خوبی به رشد مهارت‌های حرکتی می‌کند.

نکته:

می‌توانید به جای چسب‌های رنگی از چسب‌های کاغذی نیز استفاده کنید.

می‌توانید تنها چسب‌های رنگی را کف سینی چسبانده و از کودک بخواهید که چسب‌ها را جدا کند.

این بازی برگرفته از سایت busy toddler است.

Search

مطالعه نمایید:

سایر مطالب
انعطاف پذیری شناختی

انعطاف پذیری شناختی

انعطاف پذیری شناختی چیست؟ انعطاف پذیری شناختی کمک می‌کند تا با چالش‌ها و تغییرات زندگی به بهترین شکل ممکن سازگار شویم. این مهارت به افراد

Read More »
این مطلب را برای دوستان خود به اشتراک بگذارید:

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *