Search
Close this search box.

بازی لگوی حلقه ای

بازی لگوی حلقه ای
بازی امروز نیاز به ساخت ابزار با کارتن دارد. از کارتنها و مقواهای دور ریز تعدادی دایره ببرید. هر چه تعداد بیشتر باشد امکان کار و بازی برای کودک بیشتر است. بهتر است دایره ها در یک یا دو اندازه باشند. برای برش دایره ها از دو سایز بشقاب استفاده کنید. دایره ها را برش بزنید. وسط هر دایره را دوباره با یک وسیله کوچک تر دایره ای بکشید تا در نهایت یک حلقه برای شما باقی بماند.

وقتی کار با این قسمت تمام شد حلقه ها را به دو قسمت مساوی تقسیم کنید تا در نهایت تعداد زیادی نیم حلقه داشته باشید. برای بخش بعدی میتوانید از خود کودک نیز کمک بگیرید. کودک می تواند هر نیم حلقه را به رنگی که تمایل دارد رنگ آمیزی کند و پس از خشک شدن از این نیم حلقه ها به عنوان لگو در بازی استفاده کند. این نیم حلقه ها می تواند بدون رنگ نیز باقی بمانند یا اینکه با کاغذ رنگی آنها را بپوشانید.

بازی لگوی حلقه ای جز بازی‌های آزاد است که به کودک اجازه خلق و ساخت چیزهای مختلفی می دهد. از آنجا که شبیه لگوهای همیشگی کودک نیست برای او امکانات تازه ای را در ساخت فراهم میکند.

بازی لگوی حلقه ای با هدف تقویت عضلات دست کودک، تقویت خلاقیت، تقویت تفکر و برنامه ریزی برای گروه سنی سه تا نه سال مناسب است.

برای پسرها این حلقه ها می‌تواند خیابانهایی باشد که او برای حرکت دادن ماشینهایش استفاده می کند. بنابراین طراحی فضای خیابانها و مسیرهای عبور میتواند به فعالیت کودک اضافه شود.

کودک همچنین میتواند با  این نیم حلقه ها آدم، ماشین، محیطی که تمایل دارد را بسازد.

نکته:

میتوانید در صورت تمایل تکرار و توالی را نیز با این حلقه ها انجام دهید.

Search

مطالعه نمایید:

سایر مطالب

بازی مجسمانه خرگوش

نویسنده بازی : فاطمه موسوی بصیرت دسترسی به بازی : رایگان خرید اشتراک این بازی برای کدام گروه سنی طراحی شده است ؟ بازی برای

Read More »
تمرین صبر با بازی ، بازی برای تمرین بازداری پاسخ

لیوانهای شفاف

نویسنده بازی : فاطمه موسوی بصیرت دسترسی به بازی : رایگان خرید اشتراک این بازی برای کدام گروه سنی طراحی شده است ؟ بازی برای

Read More »
این مطلب را برای دوستان خود به اشتراک بگذارید:

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *