Search
Close this search box.

بازی کشها و برشها+ به همراه فیلم کوتاه

بازی کشها و برشها
بازی  کشها و برشها شبیه بازیهای دوخت است اما با این تفاوت که قرار نیست کودک نخی را از میان سوراخهای مشخص عبور دهد. برای بازی کشها و برشها شما به یک تکه مقوای وسایل دور ریز و مقداری کشهای چهل گیس احتیاج دارید.

بازی  کشها و برشها شبیه بازیهای دوخت است اما با این تفاوت که قرار نیست کودک نخی را از میان سوراخهای مشخص عبور دهد. برای بازی کشها و برشها شما به یک تکه مقوای وسایل دور ریز و مقداری کشهای چهل گیس احتیاج دارید.

چند شکل ساده مثل مثلث، مربع و دایره و … را از مقواهای دور ریز ببرید. دور تا دور لبه های آن را به فاصله نیم سانت نیم سانت با قیچی برشی کم عمق به اندازه نیم سانت بزنید. وسیله بازی شما آماده است. حالا یکی از کشهای چهل گیس را در  داخل دو برش بیاندازید تا کودک شیوه انجام کار را ببیند. سپس کشها را در اختیار کودک قرار دهید تا ادامه بازی را انجام دهد.

بعضی از کودکان کوچکتر، آزاد کردن کشها را بیشتر از انداختن آنها در برش ها دوست دارند. این کار را هم میتوانید به عنوان بخشی از بازی با کودک در برنامه بگنجانید. اگر کودک شما بر این کار اصرار دارد کشها را خودتان در داخل شکلها انداخته و آن را در اختیار کودک بگذارید تا کشها را آزاد کند.

در صورتی که کشهای شما رنگارنگ باشد کودک میتواند رنگهای خاص و مشخصی را برای هر شکل استفاده کند. پس از اتمام کار در نهایت کودک شکل برش خورده را با کشهای چهل گیس پوشانده  و به شکل رنگی در آمده است.

قبلا با  کشهای  چهل گیس بازیهای دیگری نیز در سایت گذاشته شده است(بازی رهایی–  بازی کشهای چهل گیس–  بازی کباب کشی ) که در صورت تمایل می توانید آنها را نیز برای کودک اجرا کنید.

بازی کشها و برشها با هدف تقویت عضلات ظریف دست، شناخت اشکال و رنگها، تقویت هماهنگی بین چشم و دست برای کودکان دو سال و نیم تا چهار سال طراحی شده است.

نکات بازی کشها و برشها:

کشها پس از چند بار استفاده، شکل تا خورده و حلقه مانندی به خود می گیرند. بعضی از کودکان در این گروه سنی تمایل به خوردن و به دهان گذاشتن آنها دارند. بر روی کار کودک نظارت داشته باشید.

تنها به یک بار انجام دادن این کار اکتفا نکنید. این بازی اثر خوبی بر تقویت عضلات ظریف دست و قدرت نوشتن و انجام کارهای ظریف در بزرگسالی دارد. در زمانهای مختلف می توانید این بازی را به کودک بدهید تا آن را انجام دهد.

Search

مطالعه نمایید:

سایر مطالب
انعطاف پذیری شناختی

انعطاف پذیری شناختی

انعطاف پذیری شناختی چیست؟ انعطاف پذیری شناختی کمک می‌کند تا با چالش‌ها و تغییرات زندگی به بهترین شکل ممکن سازگار شویم. این مهارت به افراد

Read More »
این مطلب را برای دوستان خود به اشتراک بگذارید:

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *