Search
Close this search box.

بازی کشیدن روبان‌ها

بازی کشیدن روبان‌ها بازی برای تقویت شنیداری کودک یک تا سه سال
برای بازی کشیدن روبان‌ها  به یک ظرف ترجیحا شفاف که درپوش محکمی داشته باشد و مقداری روبانهای رنگی احتیاج داریم.

روی درپوش ظرف را با هر وسیله ای که در دسترس دارید سوراخ کنید. تعداد سوراخ‌ها به تعداد روبان‌های رنگی باشد. روبانها را از سوراخ‌ها رد کنید. هر دو سمت روبان‌ها را گره بزنید. در انتهای یکی از روبان‌ها بجای گره زدن از یک زنگوله کوچک استفاده کنید. (زنگوله باید در داخل ظرف قرار بگیرد) هر چه تنوع رنگی روبان‌ها بیشتر باشد بهتر است. روبان‌ها را در اندازه های متفاوت ببرید. بعضی بلند تر و بعضی کوتاه تر. کوتاهترین روبان به اندازه ۲۵ سانت باشد و بلندترین می‌تواند تا یک متر باشد.

بعد از گره زدن دو سر روبانها آنها را از سمت داخل در کامل بکشید تا روی در ظرف تنها گره‌ها باقی بمانند. روبانها را با دنبال‌هایش درون ظرف بگذارید و در آن را کیپ کنید.

حالا ظرف را در اختیار کودک قرار دهید. نیازی به بیان راهنمایی یا آموزش خاصی نیست. کودک به سرعت شروع به کشیدن روبانها خواهد کرد.در حین کشیدن روبانها میتوانید رنگ هر روبان را برایش بگویید. « تو داری یه روبان آبی رو میکشی… روبان آبی اومد بیرون…حالا روبان زرد رو بکش…»

کودک در حین کشیدن روبان‌ها با کشیدن روبان زنگوله دار متوجه صدای آن خواهد شد. به او بگویید « صدای چیه؟ بازم روبان رو بکشیم ببینیم صداش میاد… »کم کم کودک یاد می‌گیرد صدای زنگوله با کشیدن کدام روبان به گوش می رسد.

اگر کودک شما دو ساله است به او درباره بلند و کوتاه تر بودن روبانها نیز می‌توانید بگویید. با مقایسه اندازه روبان‌هایی که کودک می‌کشد مفهوم بلند و کوتاه را با او تمرین کنید.

بازی کشیدن روبان‌ها به رشد مهارتهای حرکتی، تقویت عضلات ظریف دست، آموزش مفهوم بلند و کوتاه،‌ آموزش رنگ، تقویت شنیداری در گروه سنی یک تا سه سال کمک می‌کند.

نکته:

من برای بازی کشیدن روبان‌ها از یک ظرف ماست پاژن استفاده کردم.

Search

مطالعه نمایید:

سایر مطالب
انعطاف پذیری شناختی

انعطاف پذیری شناختی

انعطاف پذیری شناختی چیست؟ انعطاف پذیری شناختی کمک می‌کند تا با چالش‌ها و تغییرات زندگی به بهترین شکل ممکن سازگار شویم. این مهارت به افراد

Read More »
این مطلب را برای دوستان خود به اشتراک بگذارید:

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *