Search
Close this search box.

بازی کش‌های چهل گیس

بازی کش‌های جهل گیس
برای این بازی به یک بسته کش چهل گیس، یک سیخ چوبی و یک ظرف آب نیاز است. ظرف را از آب پر کنید و کش‌های چهل گیس را داخل آن بریزید. از کودک بخواهید که با سیخ چوبی کش‌ها را از روی سطح آب جمع‌آوری کند. بازی کش‌های چهل گیس به تقویت عضلات ظریف دست، هماهنگی چشم و دست، تقویت توجه و تمرکز، آموزش رنگ، تقویت حافظه، آموزش ترتیب و توالی از گروه سنی دو سال تا پنج سال قابل اجرا است. بازی کش‌های چهل گیس نسخه سخت‌تر بازی  قلاب و ماهی و بازی توپگیری است.

بخش تکمیلی بازی کش‌های چهل گیس:

نمونه ساده ارائه شده بازی در بخش اول مطلب برای کودک دو ساله مناسب است. تنها از کودک بخواهید که با سیخ چوبی‌اش کشها را جمع‌آوری کند.

برای کودک سه ساله از کودک بخواهید که تنها یک رنگ خاص را برای شما جمع‌آوری کند. مثلا به او بگویید «همه رنگهای زرد رو برام جدا کن».

برای کودک چهار ساله می‌توان از کودک خواست که دو تکلیف را انجام دهد. به کودک بگویید «اول همه کش‌های زرد رنگ رو برام جدا کن بعد از اون کشهای قرمز رنگ را از آب بگیر». در این صورت کودک باید هر دو تکلیف را در خاطر نگهداشته و در عین حال نباید تداخلی در رنگ‌ها داشته باشد. یعنی نمیتواند همزمان هم قرمز و هم زرد را از آب بگیرد. اگر کودک این اشتباه را انجام داد به او بگویید « قانون این  است که اول تمام کشهای زرد رنگ رو جدا کنی و بعد تمام کشهای قرمز رنگ را» همین بازی را برای کودک سه ساله در صورت تسلط برای بازی مناسب سنش می توان انجام داد. در صورت علاقه کودک می‌توانید تعداد قوانین را تا سه مورد برای کودک چهار ساله اضافه کنید

برای کودک پنج ساله ترتیب و توالی را نیز می‌توان به بازی اضافه کرد. به او بگویید «به کشهای روی آب نگاه کن. با این سیخ  ابتدا  دو رنگ قرمز و بعد دو رنگ سبز از آب بگیر و بعد دوباره دو رنگ قرمز و دو رنگ سبز.»

این ترتیب را می‌توان با سه رنگ ادامه داد. به کودک بگویید« یک رنگ قرمز بگیر دو رنگ سبز و یک رنگ زرد از آب جدا کن.» در صورتی که کودک با این روال مشکل داشت می‌توانید دستوری که به او داده‌اید را با مداد رنگی روی یک کاغذ کشیده تا کودک مشابه ریتم و توالی درخواستی عمل کند.

Search

مطالعه نمایید:

سایر مطالب
انعطاف پذیری شناختی

انعطاف پذیری شناختی

انعطاف پذیری شناختی چیست؟ انعطاف پذیری شناختی کمک می‌کند تا با چالش‌ها و تغییرات زندگی به بهترین شکل ممکن سازگار شویم. این مهارت به افراد

Read More »
این مطلب را برای دوستان خود به اشتراک بگذارید:

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *