Search
Close this search box.

بهارک(گفتار و زبان-گفتار درمانی)

بهارک (گفتار و زبان- گفتار درمان)

بسیاری از اوقات کمک گرفتن از مشاوران و یا افراد متخصص برای آموزش گفتار به کودکانی که دارای اختلال گفتاری هستند بسیار دشوار است. علاوه بر زمانی که نیاز است به این کار تخصیص پیدا کند، هزینه های آن نیز بسیار بالا است. در این بخش برنامه ای معرفی می گردد که با هزینه ای بسیار کم می توانید بیان کودک خود را بهبود و یا ارتقا بخشید. این برنامه برای کودکان زیر 8 سال طراحی شده و روند پیشرو و همچنین فعالیت هایی که در این برنامه طراحی شده نتیجه بررسی های علمی و مطالعاتی است که بر روی دانش آموزان مدارس مختلف انجام شده است.

این نرم افزار از چهار عامل ( آموزش- شناخت- درک- بیان) برای آموزش زبان فارسی به کودک استفاده کرده است. و در زمینه های آوا- هجا و … به آموزش می پردازد.

عوامل

در این برنامه فرد می تواند مفاهیم و کلماتی که در زندگی روزمره و محیط پیرامون ، کاربرد زیادی دارند را در کوتاه ترین زمان ممکن به همراه جایگاه صحیح تلفظ حروف و کلمات در قالب متن، صدا، تصویر و ویدیو به آسانی و بدون نیاز به فرد دیگری درک و فرا گیرد. کلمات دسته بندی شده اند و با انتخاب زمینه ای کودک در آن دارای مشکل است، موارد مورد نیاز به صورت دسته بندی نمایش داده می شوند. این دسته بندی های شامل: مشاغل- خانواده- حیوانات- اعضای خانواده و …

جامعه هدف اصلی این برنامه کودکان زیر 7 سال است که در ادای کلمات دچار مشکل هستند و همچنین برای کودکان مبتلا به اتیسم، کم شنوا و کودکانی با مشکل اختلال یادگیری طراحی شده است.

برای تهیه این برنامه نیاز است که مبلغ کمی پرداخت شود و بعد از واریز و تهیه نسخه اصلی، می توانید از بخش های مختلف آن استفاده نمایید. بهارک در حال حاضر دارای 24 برنامه آموزشی است که البته در حال تکمیل و به روزرسانی می باشد. برنامه این قابلیت را دارد که هر بخش آن به صورت جداگانه خریداری شود. البته که تهیه همه بخش های پکیج به صورت یکجا مقرون به صرفه تر خواهد بود.  لازم به ذکر است افرادی که این برنامه را خریداری می کنند، بعد از تکمیل برنامه ها، به صورت رایگان برنامه های جدید را نیز دریافت خواهند کرد.

در پایان هر آموزش،  در سه مرحله کودک مورد ارزیابی قرار می گیرد:

آزمون- ارزیابی پایانی- ارزیابی کلی

همه آزمون و ارزیابی هایی که انجام می شود براساس مواردی است که به کودک آموزش داده شده و در تک تک موارد کودک مورد ارزیابی قرار می گیرد. در زمینه صداسازی- ادای صحیح هجا- ادای صحیح کلمه- قدرت شنیداری- ادا و استفاده از فعل ها، حروف اضافه- جمله سازی- و ترکیب همه این موارد.

ویژگی های برنامه:

فرد محور است و کودک بدون نیاز به همراه و یا مربی واقعی می تواند از برنامه استفاده نماید

این برنامه بر پایه مطالعات علمی و بررسی های میدانی طراحی شده است

صرفه جویی در هزینه های درمانی

تسریع در روند رشد گفتار و زبان

سازنده: وحیده رستمی

Search

مطالعه نمایید:

سایر مطالب
انعطاف پذیری شناختی

انعطاف پذیری شناختی

انعطاف پذیری شناختی چیست؟ انعطاف پذیری شناختی کمک می‌کند تا با چالش‌ها و تغییرات زندگی به بهترین شکل ممکن سازگار شویم. این مهارت به افراد

Read More »
این مطلب را برای دوستان خود به اشتراک بگذارید:

0 نظر دربارهٔ «بهارک(گفتار و زبان-گفتار درمانی)»