Search
Close this search box.

ده بازی کوتاه

ده بازی کوتاه شامل یک بسته بازی خانگی با کمترین وسایل و صرف وقت برای کودکان است
ده بازی کوتاه کوتاهترین و ساده ترین بازیهایی است که میتواند کودک را در منزل سرگرم کرده و در ضمن به او آموزش نیز بدهد. در این بازیها از کمترین وسایل و امکانات استفاده شده و شما میتوانید آنها را با کمترین صرف وقتی برای کودک اجرا نمایید. در صورتی که این بازیها را انجام دادید لطفا عکسی از کودک و بازی برایمان ارسال کنید تا به نام خود شما در وب سایت قرار داده شود.

بخش تکمیلی ده بازی کوتاه:

ده بازی کوتاه -اول:

یک بادکنک را باد کنید و آن را با یک نخ از میله بارفیکس آویز کرده یا با کمی چسب نواری، به لبه بالای چهار چوب در بچسبانید. حالا از کودک بخواهید بدون دست زدن و تنها با پا به آن ضربه بزند. در مرحله اول بادکنک را با ده سانت فاصله از زمین ببندید و هر بار کمی فاصله را بیشتر کنید همچنین میتوانید از کودک بخواهید که هر بار با یکی از پاها به آن ضربه بزند. این کار به هماهنگی بین چشم و بدن کمک میکند و باعث حفظ تعادل کودکان شده و از سه سالگی قابل اجراست

ده بازی کوتاه -دوم:

برای این بازی به چند طناب یا روبان کوتاه و بلند و وسایلی از اسباب بازی کودکان که دارای سوراخ باشد و بتوان آنها را از داخل طناب یا روبان رد کرد نیاز دارید. یک سر طناب را به پایه میز یا صندلی ببندید و وسایل سوراخ دار را از طناب رد کنید . کودکان یک سال به بالا بدون نیاز به توضیحی شروع به بیرون آوردن وسایل از داخل طناب خواهند کرد. این کار به تقویت عضلات ظریف دست کودک، تقویت حواس و هماهنگی بین چشم و دست کمک خواهد کرد.  به مرور طول طناب را بیشتر کنید تا کودک هر بار مجبور به حرکت دادن بیشتر اشیا از داخل طناب باشد.

ده بازی کوتاه- سوم:

کف جعبه های شیرینی و یا نایلونهایی که ضخامت بیشتری دارند وسیله بازی سوم خواهد بود. کف جعبه را به اندازه کمی بزرگتر از کف پای کودک به شکل  مربع یا دایره ببرید. جورابهای کودک را بیرون بیاورید و هر پای کودک را روی یکی از مقواها بگذارید و از او بخواهید با کشیدن پاهاش بدون اینکه از مقوا یا نایلون جدا شود مسیری را بپیماید. میتوانید در مسیر موانعی برای عبور و یا وظایفی برای انجام دادن نیز بگذارید. این بازی مناسب کودک سه و چهار ساله است و به تقویت مهارتهای حرکتی کودک، تقویت حواس کمک میکند.

ده بازی کوتاه- چهارم:

یک بادکنک را باد کرده و آن را بین زانوهای کودک بگذارید و از او بخواهید که مسیری را بدون افتادن بادکنک از میان زانوانش طی کند. این بازی به تقویت هماهنگی و حفظ تعادل بدن کمک میکند و از دو سالگی میتوان با کودکان انجام داد.

ده بازی کوتاه- پنجم:

یک لوله دستمال توالت خالی و یک توپ کوچک وسیله بازی پنجم خواهد بود. از کودک بخواهید توپ را روی لوله دستمال کاغذی گذاشته و مسیری را بدون افتادن توپ از روی لوله بپیماید. میتوانید در مسیر موانعی برای سخت تر شدن بازی ایجاد کرد. این بازی به تقویت هماهنگی بین چشم و دست، تقویت توجه و تمرکز و تقویت مهارتهای حرکتی کمک می کند و با کودک سه سال به بالا میتوان انجام داد

ده بازی کوتاه- ششم:

چند توپ کوچک پام پام یا کاغذهای مچاله شده در اندازه یک فندق را روی زمین پخش کنید و به کودک یک گیره لباس بدهید و از او بخواهید با گیره لباس توپهای پام پام را از زمین برداشته و داخل یک کاسه کوچک بریزد. این کار به تقویت عضلات ظریف دست، هماهنگی بین چشم و دست کودکان دو سال به بالا کمک میکند.

ده بازی کوتاه- هفتم:

بادکنکی را به نخی ببندید و آن را از میله بارفیکس آویز کرده یا با چسب نواری به چهار چوب بالای در بچسبانید. اندازه نخ را طوری بگیرید که برای انجام فعالیت توسط کودک نیاز به پرش و تلاش باشد. به کودک یک مگس کش و یا لوله مقوایی بدهید و از او بخواهید که با این وسیله به بادکنک ضربه بزند. این کار به تقویت مهارتهای حرکتی بدن، تقویت هماهنگی بین چشم و دست و تقویت توجه و تمرکز کودک دو سال به بالا کمک میکند.

ده بازی کوتاه- هشتم:

برای این بازی به یک برگه از برچسب‌های کودکان و یک صفحه سفید کاغذ احتیاج دارید. از کودک بخواهید برچسبها را از صفحه اصلی جدا کرده و روی کاغذ بچسباند. برای کودکان کوچکتر  این بازی فقط شامل چسباندن خواهد بود اما برای بچه های بزرگتر از آنها بخواهید که طوری برچسبها را روی کاغذ بچسبانند که یک روال داستانی داشته باشد و در نهایت داستان این صفحه را برای شما بگویند. این بازی به تقویت عضلات ظریف دست کودک و پرورش خلاقیت کودکان دو تا شش سال کمک میکند.

ده بازی کوتاه-  نهم:

این بازی شبیه کادوهای کارتن در کارتن است. یک جعبه را باز می کنید و با جعبه کوچکتری روبرو می شوید. این بازی را میتوان با روزنامه، کاغذهای باطله و یا کاغذهای کادو و نیز با سلفون و نایلونهای دور ریز انجام داد. بهترین زمان انجام این بازی، وقتی است که قصد دارید کودک را برای کاری تشویق کنید. در این صورت بهتر است هدایایی کوچک و متنوع تهیه کنید و اولین هدیه را در داخلی ترین لایه «توپ هدیه» پنهان کرده و دور آن را با یکی از وسایل گفته شده بپیچید و چند لایه دیگر کاغذ یا سلفون گذاشته و باز هدیه دیگری را در این لایه پنهان کنید. هر لایه یا هر چند لایه میتواند یک هدیه کوچک را در داخل خود پنهان کند. کار کودک چیست. باز کردن لایه ها از هم و رسیدن به هدایا. این بازی به تقویت عضلات ظریف دست کودک کمک میکند. و از چهار سالگی قابل اجراست.

بازی دهم:

سیب یا یک شیرینی دونات را به نخی بسته و آویزان کنید. دستهای کودک را از پشت با دستمالی بهم ببندید. از کودک بخواهید سیب یا دونات را تا انتها بخورد.

Search

مطالعه نمایید:

سایر مطالب

بازی مجسمانه خرگوش

نویسنده بازی : فاطمه موسوی بصیرت دسترسی به بازی : رایگان خرید اشتراک این بازی برای کدام گروه سنی طراحی شده است ؟ بازی برای

Read More »
تمرین صبر با بازی ، بازی برای تمرین بازداری پاسخ

لیوانهای شفاف

نویسنده بازی : فاطمه موسوی بصیرت دسترسی به بازی : رایگان خرید اشتراک این بازی برای کدام گروه سنی طراحی شده است ؟ بازی برای

Read More »
این مطلب را برای دوستان خود به اشتراک بگذارید:

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *