Search
Close this search box.

معرفی کلاسهای بازیهای شناختی

معرفی کلاس بازیهای شناختی
کلاس آنلاین بازیهای شناختی

مهمترین مهارتهای زندگی در سال ۲۰۲۰ که همه ما به آن نیازمندیم عبارتند از صبوری، مهربانی، مثبت بودن، انعطاف پذیری، احترام، امیدوار بودن، شوخ طبعی، انجام کار تیمی، خلاقیت داشتن، پشتکار و سپاسگزاری است.

صفاتی آشنا که مرز بین کودکی و رشد یافتگی یا بزرگسال بودن را نشان میدهد. اما واقعا این صفات چه هستند؟

 بسیاری از آنچه در این بخش آورده شده شامل مهارتهایی است که ما آنها را به عنوان مهارتهای شناختی نامگذاری می‌کنیم. مهارتهای شناختی در تمام گروههای سنی حتی بزرگسالان عمدتا از طریق بازی رشد می‌کنند (اما معمولا برای بزرگسالان عنوان فعالیتهای فکری را جایگزین کلمه بازی می کنیم). بازی راهکار طبیعی در آموزش به کودکان محسوب می‌شود. نقطه قوت همه ما در زندگی مهارت ما در کاربرد صفات یاد شده در بالا است. این مهارت از ساده ترین کارهایی که در زندگی انجام می دهیم مثلا پخت غذا تا پیچیده ترین آنها (مثل برنامه ریزی کردن برای رسیدن به هدف) را بر عهده دارد. اما واقعیت مهم این است که اگر چه  مهارتهای نام برده شده لازمند اما این مهارتها با ما زاده نمی شوند. این مهارتها را باید کسب کرد. آنها مهارتهای جادویی نیستند که کودک ما را به سوپر قهرمان تبدیل کنند. اما آنها را باید یاد داد و تمرین کرد. چرا که مرز بین رشد یافتگی و رشد نیافتگی یا کودک باقی ماندن و بزرگسال بودن در میزان رشد یافتگی مهارتهای شناختی ماست. نکته مهمتر این است که این مهارتها تنها با تمرین و تکرار و تکرار و تکرار در ما نهادینه می شوند.

بگذارید قبل از اینکه مهارتهای شناختی را دقیق تر بشناسیم برخی از مشکلات شایع بزرگسالان را مرور کنیم و رابطه بین آنها با مهارتهای شناختی را بدانیم. به عنوان مثال:

نمی دانم دیگران چطور اینهمه وقت دارند که به کارهایشان برسند و من توی ساده ترین کارها مانده ام!(برنامه ریزی- پشتکار)

نمی‌توانم کارهایم را اولویت بندی کنم. اول چی رو انجام بدم بهتره… (مدیریت زمان)

یا با وجود اینکه می دونم این کار را تا انجام ندهم نمی توانم کارهای بعدی رو بهش برسم اما بازم نمی تونم کار رو شروع کنم (آغازگری- انعطاف پذیری- خودکنترلی)

چرا همیشه باید هلم بدهند. (آغازگری)

مهارتهای شناختی کدامند؟

مدیریت زمان: داشتن فهم دقیق از اینکه هر وظیفه چقدر طول می کشد و همینطور مدیریت درست زمان و استفاده کارآمد از آن برای تمام کردن کارهاست.

حافظه کاری: توانایی ذهنی برای نگهداشتن اطلاعات در ذهن در مدت زمانی هست که با آن کار می کنیم.

خود کنترلی: توانایی تنظیم خودمان که شامل تنظیم هیجانات، تفکرات و کارهاست.

پشتکار: توانایی چسبیدن به یک کار تا مرحله پایانی آن است بدون خسته شدن و رها کردن کار. حتی وقتی خیلی خسته کننده، سخت و چالش برانگیز می شود.

سازمانبندی: توانایی توسعه و نگهداری و اصلاح برنامه ها بر اساس انچه در راستای هدفمان است

آغازگری: توانایی شروع مستقلانه کارها وقتی که به آن احتیاج است.

فراشناخت: آگاه بودن از آن چیزی است که می دانید و کاربرد دانشی است که به شما در یادگیری کمک می‌کند.

توجه و تمرکز: توانایی تمرکز بر یک فرد یا کار برای مدتی از زمان.

انعطاف پذیری: توانایی سازگاری و انطباق با شرایط جدید و کنار آمدن با تغییرات است.

این تواناییها چه ارتباطی با موضوع کلاس بازیهای شناختی دارند؟

قرار است در این کلاسها این مهارتها با کودکان تمرین و تکرار شوند. در هر دوره کودکان طی هشت جلسه  به صورت هر هفته دو جلسه و در بازه یک ماهه قرار است با بازی، ساخت و گفتگو، این مهارتها را تمرین کنند.

کلاسها چگونه است؟

کلاسها به صورت آنلاین و برای کودکان چهار و نیم سال تا هفت ساله برگزار می‌شود. در صورت تمایل برای شرکت در این دوره لطفا به شماره زیر در واتساپ پیام ارسال نمایید.

۰۹۳۹۳۸۸۸۲۱۲

Search

مطالعه نمایید:

سایر مطالب

بازی مجسمانه خرگوش

نویسنده بازی : فاطمه موسوی بصیرت دسترسی به بازی : رایگان خرید اشتراک این بازی برای کدام گروه سنی طراحی شده است ؟ بازی برای

Read More »
تمرین صبر با بازی ، بازی برای تمرین بازداری پاسخ

لیوانهای شفاف

نویسنده بازی : فاطمه موسوی بصیرت دسترسی به بازی : رایگان خرید اشتراک این بازی برای کدام گروه سنی طراحی شده است ؟ بازی برای

Read More »
این مطلب را برای دوستان خود به اشتراک بگذارید:

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *