Search
Close this search box.

کالیدوسکوپ یا زیبابین

دسترسی به بازی :
این بازی برای کدام گروه سنی طراحی شده است ؟
فایل قابل دانلود بازی:
کدام مهارت های شناختی در این بازی تمرین می شود؟
برای دسترسی به این محتوا عضویت ویژه مورد نیاز است.
بچه‌ها و بزرگسالان کالیدوسکوپ را به خاطر چیزهای رنگارنگ و الگوهای متفاوت و جذابی که ایجاد می‌کند دوست دارند. بچه‌ها ی کوچکتر هنوز نمی‌توانند از این تغییرات الگویی لذت ببرند چون قادر به تمرکز یک چشم از طریق سوراخ کالیدوسکوپ نیستند. با ساخت نسخه بزرگتر این اسباب بازی فریبنده، می‌توانید تجربه آن را به کودکان بدهید.

نوع توجه:

توجه متمرکز

وسایل مورد نیاز برای بازی:

جعبه پلاستیکی محکم و شفاف، آیتم‌های کوچک و براق مثل دکمه‌ها، فویل‌های چین خورده، پرها، پولک‌های براق، ذرت بو نداده، دانه‌ها و مهره‌های رنگی، لوبیا، جواهرات شکسته ، سکه‌ها، سنگریزه، سنگ‌های نمک، میخ و نوار چسب.

نحوه انجام بازی:

وسایل و آیتم‌های نام برده شده را در جعبه شفاف ریخته و در آن را خوب محکم کنید. جعبه را برای کودک تکان دهید و به چیزهای متفاوت درون ان اشاره کنید. پس از معرفی، جعبه را با کودک تنها بگذارید که به تنهایی راه‌های حرکت و تکان دادن آن را کشف کند و به صداها و شکل‌های ایجاد شده متفاوت توجه کند. اطمینان حاصل کنید که او قادر به شل کردن نوار چسب از دور در جعبه نیست. همچنین مراقب ترک خوردن یا شکسته شدن جعبه در اثر برخورد با سطوح سخت باشید.

پیشنهادهای بیشتر برای بازی:

یک بطری دهانه گشاد و شفاف پلاستیکی (بطری آب معدنی) را انتخاب کنید. داخل آن را تا نیمه از آب پر کنید. اگر دوست داشته باشید می‌توانید چند قطره رنگ خوراکی نیز به آن اضافه کنید. در داخل آن چیزهای شناور مثل چوب پنبه، توپ‌های پینگ پنگ، اسفنج و فویل آلومینیوم فشرده و … قرار دهید و سپس در بطری را بسته و با چسب طوری بچسبانید که احتمال باز شدن آن وجود نداشته باشد.

در این بازی کودک چه چیزی فرا می‌گیرد؟

کودکان در حال دریافت بازخورد دیداری و شنیداری از تکان دادن جعبه هستند. آنها می‌آموزند که بر تغییر این الگوها کنترل دارند.

آنها همچنین این فرصت را پیدا می‌کنند که چیزهای کوچک را بدون خطر بلعیدنشان به صورت بصری کشف کنند.

در صورت تمایل به ساخت نمونه‌های دیگر آن می‌توانید به آدرس زیر مراجعه نمایید.

https://pishahangifars.org/1398/08/23/ساخت-کالیدوسکوپ-با-لوازم-دور-ریختنی/

 

Search

مطالعه نمایید:

سایر مطالب

بازی مجسمانه خرگوش

نویسنده بازی : فاطمه موسوی بصیرت دسترسی به بازی : رایگان خرید اشتراک این بازی برای کدام گروه سنی طراحی شده است ؟ بازی برای

Read More »
تمرین صبر با بازی ، بازی برای تمرین بازداری پاسخ

لیوانهای شفاف

نویسنده بازی : فاطمه موسوی بصیرت دسترسی به بازی : رایگان خرید اشتراک این بازی برای کدام گروه سنی طراحی شده است ؟ بازی برای

Read More »
این مطلب را برای دوستان خود به اشتراک بگذارید:

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *