Search
Close this search box.

کتاب رنگی من

دسترسی به بازی :
این بازی برای کدام گروه سنی طراحی شده است ؟
فایل قابل دانلود بازی:
کدام مهارت های شناختی در این بازی تمرین می شود؟
این بازی برای کودکانی است که شروع به نوشتن(طراحی) کرده‌اند. حتی اگر کودکی در مرحله خط خطی کردن نیز باشد، باز هم می‌تواند کتاب خودش را بسازد! این بازی به کودک آموزش می‌دهد، چگونه بنویسد و برای شما نیز بسیار سرگرم کننده است. نشستن و بی سر و صدا نوشتن در کنار یکدیگر، می‌تواند خوشایند باشد. پس، وقتی چیزی برای خواندن با هم داشته باشید، لذت آن لحظه چندبرابر می‌شود.

لوازم مورد نیاز برای بازی:

کاغذ

مدادرنگی

خودکار

سایر ابزارهای نقاشی

روبان

نخ

نحوه انجام بازی شناختی کتاب رنگی من:

یک تکه کاغذ سفید بردارید. هر چه تعداد بیشتر باشد، بهتر است. همه صفحات را خط خطی کنید. و برای هر صفحه فقط از یک رنگ استفاده نمایید. صفحات دیگر را با رنگ‌های دیگر انجام دهید. می‌توانید از مدادرنگی، ماژیک، آبرنگ، پاستیل، گچ یا هرچیزی که برای شما جذاب است استفاده نمایید.

بعد از اینکه برای هر رنگ، یک صفحه اختصاص دادید، سوراخی در لبه صفحات ایجاد کنید و همه برگه ها را با استفاده از روبان یا منگنه یا بندهای پلاستیکی، به هم وصل کنید.

کتاب را باز کرده و در مورد رنگ‌ها با هم صحبت کنید: ” این صفحه آبی ماست. چند رنگ آبی روشن اینجا وجود دارد. این یادآور آسمان آبی در روز آفتابی است. این آبی تیره شبیه رنگ شلوار جین من است. در خانه رنگ آبی دیگری وجود دارد؟ درست است. لاک ناخن پای من آبی است”.

 

در این بازی کودک چه چیزی فرا می‌گیرد؟

کودکان نام رنگ‌ها و تغییرات آنها را یاد می‌گیرند. آنها یاد می‌گیرند که می‌توانند یک کتاب بسازند. آنها یاد می‌گیرند که نویسنده همراهشان، آنقدر آنها را دوست دارد که می‌خواهد با هم یک کتاب بسازد و بخواند.

باربارا شر ازکتاب smart play
Search

مطالعه نمایید:

سایر مطالب

بازی مجسمانه خرگوش

نویسنده بازی : فاطمه موسوی بصیرت دسترسی به بازی : رایگان خرید اشتراک این بازی برای کدام گروه سنی طراحی شده است ؟ بازی برای

Read More »
تمرین صبر با بازی ، بازی برای تمرین بازداری پاسخ

لیوانهای شفاف

نویسنده بازی : فاطمه موسوی بصیرت دسترسی به بازی : رایگان خرید اشتراک این بازی برای کدام گروه سنی طراحی شده است ؟ بازی برای

Read More »
این مطلب را برای دوستان خود به اشتراک بگذارید:

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *