Search
Close this search box.

بازی الفبای تصویری

آمدن پاییز دغدغه مرور مطالبی که کودکان مدرسه ای قبلا فرا گرفته بودند را بالاتر می برد. بازی الفبای تصویری تلاشی برای مرور و تقویت مهارت خواندن و تکرار صداهای حروف برای گروه سنی هفت و هشت سال است. جایگزینی هر حرف با یک تصویر که با صدای آن حرف شروع می شود به کودک در به یاد آوری حروف و صدا و شکل آنها کمک خواهد کرد. برای این بازی به تعدادی عکس و تصویر و ماژیک وایت برد احتیاج دارید. بازی الفبای تصویری با هدف آمادگی خواندن، تقویت شناخت صداها، تقویت توجه و تمرکز، تقویت حافظه برای کودکان هفت و هشت ساله طراحی شده است.

بخش تکمیلی بازی الفبای تصویری:

پیش از شروع بازی ابتدا با کودک روزنامه‌ها و مجلات یا کتابهای کهنه و قدیمی را ورق بزنید و از کودک بخواهید شکل‌هایی را که برایش جالب است بریده و بگوید نام هر شکل چیست. روی صدای اول هر شکل تاکید کنید. این کار به آشنایی و مرور کودکان با صدای اول هر شکل کمک می کند.

روی شیشه یک پنجره با ماژیک وایت برد حروف الفبای فارسی را به ترتیب و با فاصله از هم در چند ردیف بنویسید. یک بار با کودک تمام حروف را بخوانید. از کودک بخواهید چشمهایش را ببندد و سپس سه حرف را از میان حروف نوشته شده با دستمال پاک کنید. از کودک بخواهید چشمهایش را باز کرده و نگاهی به حروف بیاندازد و به شما بگوید کدام حروف پاک شده است و به جای أن حرف کدام شکل از میان تصاویر بریده شده را می‌تواند جایگزین کند. هر تصویری کودک انتخاب کرد با او نام آن شکل را بگویید و با کمی چسب نواری در جای حرف پاک شده بچسبانید.

مجددا از کودک بخواهید چشمهایش را ببندد و همان روال قبلی را با حروف دیگر انجام دهید. هر بار کودک باید حروف پاک شده را پیدا کرده و تصاویر مناسب را جایگزین حروف پاک شده کند. بازی الفبای تصویری را تا جایی ادامه دهید که به جای تمامی حروف تصاویر مختلف چسبانده شده باشد.

همین بازی را می‌توان با صدای آخر هر شکل نیز انجام داد. در این صورت کودک باید شکل‌هایی را بیابد که صدای آخر آنها با صدای حروف پاک شده یکی بوده و در جای حرف پاک شده بچسباند.

پیشنهاد بیشتر برای انجام بازی الفبای تصویری:

در صورتی که بخواهید بازی را به شکل دیگری انجام دهید می‌توانید حروف الفبا را روی مربع‌هایی کوچک بنویسید و یا روی گیره‌های لباس بچسبانید و از کودک بخواهید بگوید این تصویر با چه حرفی شروع می شود و سپس مربع حرف مورد نظر یا گیره را روی آن تصویر بچسباند.

نکته:

از شیشه پنجره های قدی برای بازی استفاده کنید تا کودک در کنار آن بایستد و بدون نگرانی از خطر خاصی بازی کند

Search

مطالعه نمایید:

سایر مطالب

بازی مجسمانه خرگوش

نویسنده بازی : فاطمه موسوی بصیرت دسترسی به بازی : رایگان خرید اشتراک این بازی برای کدام گروه سنی طراحی شده است ؟ بازی برای

Read More »
تمرین صبر با بازی ، بازی برای تمرین بازداری پاسخ

لیوانهای شفاف

نویسنده بازی : فاطمه موسوی بصیرت دسترسی به بازی : رایگان خرید اشتراک این بازی برای کدام گروه سنی طراحی شده است ؟ بازی برای

Read More »
این مطلب را برای دوستان خود به اشتراک بگذارید:

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *