Search
Close this search box.

بازیهای ویژه تمرین حل مسئله

6 تا 12 سال

بررسی اثر رسانه ها در رشد کودک

تلویزیون آری یا نه؟

این مطلب تاملی کوتاه درباره تاثیرات مثبت و منفی تلویزیون، ویدیو، َ‌موبایل و تمامی تکنولوژی‌های تعاملی در آموزش  و سلامتی کودکان از زمان تولد تا پنج

Read More »

کودکان 6 تا 12 سال

وقتی که شش سال پیش کتاب بازیهای تفکر برای کودکان را انتشار می‌دادم اطلاعات بیشتر و بیشتری درباره یادگیری و رشد کودک در حال تولید بود. ما معتقد بودیم بازی با کودک باعث ایجاد تعامل مثبت با آنها می شود و در رشد عقلانی و منطقی آنها تفاوت مثبتی ایجاد می‌کند.
موجی از نتایج تحقیقات رشد کودک در سالهای بعد نظر ما را تایید کرد. والدین می‌توانند و باید در رشد کودکانشان درگیر شوند. خواندن برای کودک، گفتگو با آنها و گذراندن وقت با آنها به رشد منطقی و هیجانی آنها کمک می‌کند. حتی اطلاعات آماری تحقیقات، اهمیت والدین فعال را در این مسیر نشان میدهد.

پدر و مادر بودن یکی از مشاغل سخت است در حالی که اکثر ما برای آن آموزش خاصی ندیده‌ایم. وقتی فرزندانم را در سن پنج سالگی به مدرسه فرستادم ، مانند والدینم معتقد بودم که مدرسه می‌تواند هر کاری را که لازم است انجام دهد تا به آنها مهارت‌ها و اعتماد به نفس لازم را بدهد تا در آموزش عالی و در جهان بزرگسالان پیشرفت کنند. حالا به عنوان یک والد و نیز به عنوان یک معلم می‌دانم که این عقیده غلط است. مدرسه به تنهایی نمی تواند کاری انجام دهد.

بازیهای تفکر به شما کمک می‌کنند تا اشتیاق فرزندتان را برای یادگیری بالا ببرید و میل او را به ادامه یادگیری بیافزایید و به او کمک کنید تا احساس خوبی درباره خودش داشته باشد. این تمرینات سخت نیستند و شما به سادگی می توانید آنها را با کودک خود انجام دهید.

چریل گرسون، پنی هاچینز از کتاب Thinking games