Search
Close this search box.

بازی با خلال دندان‌ها

بازی با خلال دندان‌ها یک بازی بی نظیر و در عین حال فارغ از هر گونه بهم ریختگی و شلوغی بخصوص در روزها و ایام عید است. این بازی از گروه سنی چهار تا نه سال قابل اجراست.

برای این بازی به مقداری خلال دندان، تصاویر ساده‌ای از یک آدمک (همانند نمونه) یا طرح‌های ساده مثل دایره و مربع و … احتیاج دارید. هر تصویر آدمک را روی یک تکه کاغذ بکشید و یا بچسبانید و تعدادی دایره ساده بر اساس سایز آدمک نیز به عنوان سر یا صورتک ببرید. میتوانید روی این دایره‌ها حالتهای مختلف هیجانی(غم، شادی، تعجب و…) را بکشید.

بازی با خلال دندان‌ها ، بازی برای کودکان چهار تا نه ساله
بازی با خلال دندان‌ها

برای آموزش به کودک ابتدا خودتان اولین طرح را بسازید. حین درست کردنش به کودک بگویید که دارید کجای بدن آدمک را می‌سازید و یا به چند تا خلال برای دست یا پاها احتیاج دارید. بعد از ساخت همانند نمونه، یک صورتک آماده نیز برای آدمکتان قرار دهید. این  انتخاب می‌تواند دلیل خاصی داشته باشد دلیلتان را برای کودک بگویید.

پس از مرحله اول، تصویر دیگری از آدمک مقابل کودک به همراه خلال دندان‌ها قرار دهید. از کودک بخواهید همانند نمونه، آدمک را بسازد. در این مرحله شما به عنوان همراه کودک با او همکاری کنید تا آدمک ساخته شود. اما مرحله انتخاب صورتک را به او واگذار کنید. در نهایت از او بپرسید که چرا این صورتک را انتخاب کرده است؟ می‌توانید از کودکان بزرگتر بخواهید که برای شما یک داستان نیز تعریف کنند که چرا این آدمک این صورتک را دارد؟

پس از این مرحله مجددا از کودک بخواهید یکی از آدمک‌ها را انتخاب کرده و آنرا با خلال دندان‌ها و صورتک‌ها بسازد و برای آن داستانی بگوید.

بچه های هشت و نه ساله احتمالا تمایل دارند که به جای یک آدمک از تعدادی آدمک برای خلق داستان خود استفاده کنند. در این صورت می توانند همزمان چندین حالت مختلف را انتخاب کرده و ضمن ساخت داستان خود را نیز خلق کنند.

اگر در سفر هستید می‌توانید بازی با خلال دندان‌ها را با کمی تغییرات انجام دهید. از پدر، مادر، خواهر و …  با موبایل عکس‌هایی از حالات بدن بگیرید و سعی کنید آنرا با چوب، علف یا سنگ‌هایی که در محیط وجود دارد و یا هر وسیله دیگری آنرا باز سازی کنید. می‌توانید بجای صورتک نیز از یک تکه سنگ یا سکه استفاده کنید.

بازی با خلال دندان‌ها برای تقویت عضلات ظریف دست، تقویت تصویر سازی، تقویت حافظه، تقویت توجه و تمرکز، تقویت تفکر و حل مساله، شناخت هیجانی، تقویت خلاقیت، درک حالات عاطفی دیگران  می شود.

بازی با خلال دندان‌ها برای کودک چهار ساله:

به جای آدمک از طرح‌های ساده مربع، مثلث و… استفاده کنید. خلال‌ها را در اختیار او قرار داده تا با کمک و همراهی شما یکی همانند آن را بسازد.

نکته:

خلالها نوک تیز هستند حتما در حین بازی در کنار کودک بنشینید.

بجای خلال از چوب کبریت و یا سبزه عید نیز می‌توانید استفاده کنید.

می‌توانید به جای صورتک‌های آماده یک ماژیک و یک دایره سفید به کودک بدهید تا خود برای آدمکش صورت دلخواه را بکشد.

در صورتی که این بازی را با کودک خود انجام دادید لطفا ما را از نظرات و پیشنهادات خود به آدرس Info@Dallii.ir  مطلع کنید.
Search

مطالعه نمایید:

سایر مطالب

بازی مجسمانه خرگوش

نویسنده بازی : فاطمه موسوی بصیرت دسترسی به بازی : رایگان خرید اشتراک این بازی برای کدام گروه سنی طراحی شده است ؟ بازی برای

Read More »
تمرین صبر با بازی ، بازی برای تمرین بازداری پاسخ

لیوانهای شفاف

نویسنده بازی : فاطمه موسوی بصیرت دسترسی به بازی : رایگان خرید اشتراک این بازی برای کدام گروه سنی طراحی شده است ؟ بازی برای

Read More »
این مطلب را برای دوستان خود به اشتراک بگذارید:

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *