Search
Close this search box.

بازی شکل و رنگ

بازی شکل و رنگ مشابه بازی رنگ و عدد است با این تفاوت که بازی رنگ و عدد برای بچه های گروه سنی بالاتر طراحی شده بود و کودکان در بازی مهارتهای بازداری پاسخ، حافظه کاری و انعطاف پذیری شناختی را تمرین می کردند. این بازی نیز دقیقا با همین اهداف برای کودکان پنج تا هفت ساله طراحی شده است .
دسترسی به بازی :
این بازی برای کدام گروه سنی طراحی شده است ؟
فایل قابل دانلود بازی:
کدام مهارت های شناختی در این بازی تمرین می شود؟

بازی شناختی شکل و رنگ

برای بازی شکل و رنگ به تعدادی تصاویر از اشیاء و حیوانات و …نیاز دارید. می توانید این تصاویر را از کتابهای کهنه و قدیمی بچه ها گرد آوری کنید و یا اینکه اگر می توانید آن را با پاورپوینت و در لپ تاپ یا کامپیوتر خود بسازید.

اشیاء و حیوانات را در میان هم و به صورت ردیف و ستونهایی بچینید. حالا به کودک یک کارت آبی نشان دهید و بگویید هر وقت این کارت را دیدی از یک سمت مثلا راست به چپ، هر آنچه را که می بینی بگو. اجازه دهید کودک یکی دو ردیف را تمام کرده و وارد ردیف بعدی شود حالا به او بگویید این کارت زرد را می بینی… هر کجا این کارت را دیدی از همانجا از پایین به سمت بالا شروع کن به گفتن اسامی شکلهایی که می بینی. در این صورت هر بار کودک به بالاترین ردیف می‌رسد مجددا باید از ستون کناری و از پایین به بالا شروع به گفتن نام ها کند. اگر در این بین کارت آبی را مجددا ببیند باید از همان نقطه به سمت چپ شروع به گفتن نام شکلها کند.

مرحله پیچیده تر بازی شناختی شکل و رنگ

مرحله سخت تر این بازی این است که وقتی کارت آبی را دید از سمت راست به چپ شروع به خواندن تنها و تنها نام حیواناتی می کند که در میان تصاویر می بیند و بقیه تصاویر را ندید می گیرد. و هر زمان که کارت زرد را دید از پایین به بالا تنها و تنها نام اشیایی را که می بیند می گوید و نام حیوانات را نباید بگوید.

اهداف بازی شناختی شکل و رنگ

بازی شکل و رنگ با هدف تمرین مهارتهای بازداری پاسخ، حافظه کاری و انعطاف پذیری شناختی برای کودکان پنج تا هفت سال طراحی شده است.
Search

مطالعه نمایید:

سایر مطالب

بازی مجسمانه خرگوش

نویسنده بازی : فاطمه موسوی بصیرت دسترسی به بازی : رایگان خرید اشتراک این بازی برای کدام گروه سنی طراحی شده است ؟ بازی برای

Read More »
تمرین صبر با بازی ، بازی برای تمرین بازداری پاسخ

لیوانهای شفاف

نویسنده بازی : فاطمه موسوی بصیرت دسترسی به بازی : رایگان خرید اشتراک این بازی برای کدام گروه سنی طراحی شده است ؟ بازی برای

Read More »
این مطلب را برای دوستان خود به اشتراک بگذارید:

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *