Search
Close this search box.

دست روی دست

دسترسی به بازی :
این بازی برای کدام گروه سنی طراحی شده است ؟
فایل قابل دانلود بازی:
کدام مهارت های شناختی در این بازی تمرین می شود؟
یکی از چیزهایی که می‌خواهیم بچه‌های کوچکمان بدانند این است که تعامل با دیگران جالب هست و دیگر افراد انقدر ارزشمند هستند که توجه ما را داشته باشند. تعامل نیاز به جذابیت‌های زیاد برای بدست آوردن توجه کودکان ندارد. یک حرکت کوچک و خوشایند می‌تواند همان پیام را به کودکان برساند. اینجا نمونه‌ای از یک حرکت جالب و ساده است که احتمالا ممکن است خودتان این کار را انجام داده باشید.

نوع توجه:

توجه متمرکز

وسایل مورد نیاز برای بازی:

هیچ وسیله‌ای مورد نیاز نیست.

نحوه انجام بازی شناختی دست روی دست:

یک دستتان را روی میز قرار دهید و از کودکتان بخواهید که او نیز یکی از دستهایش را روی دست شما بگذارد. حالا دست دیگرتان را روی دست او قرار دهید و از او بخواهید که همانند شما دست دیگرش را روی دست شما بگذارد. حالا دست اول شما که در زیر این برج قرار دارد را به آرامی بیرون بکشید و مجددا روی دست کودک در بالا قرار دهید. از او بخواهید که او نیز همین کار را انجام دهد و سپس دست دیگرتان را به همین شکل در بالا قرار دهید و این مسیر را ادامه دهید. هر بار بازی را با تکرار این الگو یعنی بیرون کشیدن پایین‌ترین دست و قرار گرفتن در بالاترین نقطه را انجام دهید. در ابتدا بازی را به آرامی انجام دهید تا اینکه کودکتان بر کار مسلط شده و سپس به آرامی سرعت بازی را افزایش دهید.

پیشنهادهای بیشتر برای بازی:

همین کار را با پاهای لخت انجام دهید.

در این بازی کودک چه چیزی فرا می‌گیرد؟

در این بازی کودکان رعایت نوبت و چرخش آن را فرا می‌گیرند. مفهومی که باعث عملکرد بهتر آنها در مدرسه و بعدها خواهد شد. همچنین آنها درباره زمانبندی یاد می‌گیرند. اگر آنها دستشان را زودتر بیرون بکشند یا یک دستشان را بیرون بیاورند بازی ادامه پیدا نمی‌کند. این مسیر باید به ترتیب پیش برود. آنها همچنین درباره راه‌های ساده برای لذت بردن خودشان و دیگران یاد می‌گیرند.
Search

مطالعه نمایید:

سایر مطالب

بازی مجسمانه خرگوش

نویسنده بازی : فاطمه موسوی بصیرت دسترسی به بازی : رایگان خرید اشتراک این بازی برای کدام گروه سنی طراحی شده است ؟ بازی برای

Read More »
تمرین صبر با بازی ، بازی برای تمرین بازداری پاسخ

لیوانهای شفاف

نویسنده بازی : فاطمه موسوی بصیرت دسترسی به بازی : رایگان خرید اشتراک این بازی برای کدام گروه سنی طراحی شده است ؟ بازی برای

Read More »
این مطلب را برای دوستان خود به اشتراک بگذارید:

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *