- نویسنده بازی :
- تاریخ انتشار بازی : 1400-05-30
- رایگان
- خرید اشتراک
- بازی برای کودک سه تا شش سال
- بسته ویژه
- دارد
- ندارد
- توجه و تمرکز
نوع توجه:
وسایل مورد نیاز برای بازی:
نحوه انجام بازی:
قبل از خواندن کتاب به کودک بگویید که این بازی برای این است که او کلمات شما را شنیده و با تجسم، آنها را تبدیل به یک تصویر ذهنی کند همانند آنچه در تلویزیون یا یک فیلم میبیند. خواندن را با انتخاب یک متن شروع کنید. برای مثال « یعقوب در پارک سوار چرخ و فلک بود. نسیمی لذت بخش پیراهنش را تکان داد. او لبخند زد و از سوار شدن به چرخ و فلک لذت برد و در هنگام سواری به آب نباتی که میخواست پس از اتمام بازی بخرد فکر کرد. برای کمک به تجسم سازی کودک بهتر است درباره متنی که خواندهاید از کودک سوال بپرسید:
برای مثال از او بپرسید: فکر میکنی چرخ و فلک چه شکلی است؟
چه نوع پیراهنی را میبینی که یعقوب پوشیده باشد؟
تصور کن که به چه نوع آبنباتی فکر میکند.
وقتی ایده را گرفت به خواندن ادامه دهید. اگر دیدید کودک شما تمایل به شنیدن دارد خواندن را متوقف نکنید اگر دیدید که به نظر میآید حواسش پرت شده خواندن را متوقف کنید و درباره فیلمی که شما در سرتان دیدهاید با او صحبت کنید تا به او کمک کنید که به داستان بازگردد.
پیشنهادهای بیشتر برای بازی:
از کودک بخواهید همین بازی را بعد از اینکه خودش به طور آرام متنی را میخواند، بازی کند و با جزییات آنچه که هنگام مطالعه دیده بود را برای شما بازگو کند.
در حالی که با هم در حال خواندن هستید از کودک بخواهید که حدس بزند اتفاق بعدی در داستان چیست. آیا او میتواند سیر و روند داستان را که به کدام سو میرود را پیش بینی کند. و یا پایان آن را تصور کرده و بگوید بعد از آن چه اتفاقی خواهد افتاد؟
در این بازی کودک چه چیزی فرا میگیرد؟
در این بازی کودک از توانایی مناسب مغز برای تجسم استفاده میکند. این مهارت نه تنها طول فراخنای توجه آنها را بیشتر میکند بلکه به آنها در درک و فهم داستان کمک میکند. تجسم همچنین تصویر سازی را که یک عامل موثر در سرگرمیها و علاقمندیهای شخصی است را تشویق میکند. اگر شما تنوعی از بازیهای حدس زدن مرحله بعدی را با کودک انجام دهید شما در واقع مهارت پیش نمایش را با کودک تمرین کردهاید.
مهارت پیش نمایش مهارت مهمی در زمان برنامه ریزی یک پروژه یا فعالیت است. ما نیاز داریم تا تصویری از آنجایی که قصد داریم به آن برسیم در ذهن داشته باشیم. وقتی گزارش مینویسیم ما نیاز داریم که بدانیم پاراگراف آخر چه خواهد بود تا در زمان نوشتن بدانیم به کجا حرکت میکنیم. اینکه ما در حال ساخت یک مجسمه باشیم یا ساختن یک خانه یا برنامه ریزی برای یک تفریح، دانش درباره مقصد، مسیریابی ما را بهبود میدهد و تقویت میکند.