Search
Close this search box.

ارتقا مهارت های دیداری- فضایی

مهارت¬ های دیداری- فضایی

مهارت¬ های دیداری- فضایی شامل درک اشکال، تصاویر، الگوها، طرح ها، رنگ ها و متن هایی است که با چشم می‌بینیم. همچنین تمام تصاویری که می توانیم آنها را در ذهن خود تجسم کنیم نیز در این گروه قرار می گیرند.

 آگاهی فضایی شامل جهت گیری بدن یک فرد نسبت به سایر اشیا در محیط و همچنین ارتباط اشیا یا یکدیگر است. کودکانی که در این مهارت قوی هستند، در حل معماها، نقشه خوانی و یافتن مسیر در مکان های جدید مهارت دارند. این کودکان دوست دارند در مورد تصاویر فکر کنند. همچنین در مورد رنگ‌هایی که با هم ترکیب می‌شوند و یا بافت‌هایی که خوشایندشان است ایده هایی را ارائه می‌کنند. آنها از تجسم، تخیل و دیدن با چشم ذهن لذت می برند. 
بازی های موجود در این قسمت با اصولی شروع می شوند: رنگ ها، شکل ها و اندازه ها در دنیای ما چگونه اند؟ این اطلاعات به صورت های مختلفی ارائه می شوند. مانند جفت کردن رنگ ها، پریدن بر روی اشکال، و پیدا کردن جایزه در یک اندازه خاص.


این بازی ها به کودکان کمک می کند که نسبت به اشیایی که در اطرافشان قرار دارد، و همچنین ارتباطی که اشیا با هم دارند، آگاهی کسب کنند. در برخی بازی ها، این کار توسط تمام بدن انجام می شود. مانند بازی هایی که کودکان در آن تصور می کنند خودرو هستند و در اطراف خود می چرخند بدون اینکه به یکدیگر برخورد کنند. در سایر بازی ها، این کار توسط ذهن و از طریق ساخت نقشه ها و حل پازل انجام می گیرد.


در نهایت، این بازی ها به کودکان در تمرین هنر تجسم اشیایی که نمی توانند با چشم ببینند، کمک می کند. تجسم اشیایی مانند ستاره ها و اندام ها داخلی.

باربارا شر 

Search

مطالعه نمایید:

سایر مطالب
تمرین صبر با بازی ، بازی برای تمرین بازداری پاسخ

لیوانهای شفاف

نویسنده بازی : فاطمه موسوی بصیرت دسترسی به بازی : رایگان خرید اشتراک این بازی برای کدام گروه سنی طراحی شده است ؟ بازی برای

Read More »
این مطلب را برای دوستان خود به اشتراک بگذارید:

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *