Search
Close this search box.

اگر کودک شما این علایم را داشت مبتلا به اتیسم است!

چقدر این جمله ما را نگران می‌کند و به دنبال رصد علایم در کودکمان هستیم. من اینجا قصد ندارم درباره اتسیم یا علایم آن با شما گفتگو کنم که هم تخصص من نیست و هم دوستان متخصص‌تری در این زمینه داریم که کلامشان بیشتر به شما کمک خواهد کرد.

امروز خواستم به شما که با دیدن پست‌ها و متنهایی شبیه تیتر بالا ناراحت و نگران می‌شوید و به دنبال علایم و تفسیر آنها در کودکتان میگردید یک اپلیکیشن عالی رو معرفی کنم که برای شناخت اتیسم در مراحل اولیه بسیار مهم است. این اپلیکیشن برای همه ما که نیاز به دانش و اطلاعاتی در این زمینه داریم کمک کننده است و همینطور برای خانواده‌هایی که کودک اتیستیک دارند می‌تواند راهنمایی‌های خوبی داشته باشد.

این اپ بسیار ساده طراحی شده و شما به راحتی با یک کلیک می‌توانید به تمام محتواها دسترسی پیدا کنید. با نصب این اپ چهار بخش مختلف را می‌توانید روی صفحه ببینید. بخش مربوط به تشخیص، بخش مربوط به بازیهای شناختی، بخش مربوط به یافتن پزشک و نیز بخش اطلاعات جامع درباره مدارس و مراکزی که مربوط به کودکان اتیستیک است.

در بخش تست تشخیص، نکته مهم این است که شما حتی می‌توانید کودک زیر دو سال خود را نیز با چند سوال و پرسش ساده ازمون کنید. تشخیص اولیه در اتیسم حیاتی است. سوالات بسیار ساده هستند و شما با خواندن هر سوال آن را جواب داده و در نهایت در کمتر از پنج دقیقه به شما گفته می‌شود که نتیجه تست چه بوده است. اینکه آیا برای فرزندتان نیاز به بررسی بیشتر و یا متخصص هست یا خیر؟

اما برای والدینی که نتیجه تست آنها منفی است کاری که می‌توانید با این اپ انجام دهید بازیهای شناختی این اپ است. بازیهایی جذاب و ساده برای کودکان که خیلی خوب طراحی شده‌اند و برای کودک شما علاوه بر فراهم آوردن لحظاتی شاد تمرین خوبی برای مهارت‌های شناختی کودک است.

در کنار این دو بخش در صورت نیاز می‌توانید از متخصصان این حوزه کمک بگیرید و یا اینکه به مراکزی که ممکن است در آموزش فرزند اتیستک شما کمک کنند دسترسی داشته باشید.

نوروکید یک نرم افزار جامع برای تشخیص اتیسم است. این اپ را میتوانید از بازار یا سیبچه دریافت کنید. این اپ فعلا در دستگاههای اندروید قابل نصب است اما به زودی نسخه iosآن نیز قابل دسترسی خواهد بود.

Search

مطالعه نمایید:

سایر مطالب
تمرین صبر با بازی ، بازی برای تمرین بازداری پاسخ

لیوانهای شفاف

نویسنده بازی : فاطمه موسوی بصیرت دسترسی به بازی : رایگان خرید اشتراک این بازی برای کدام گروه سنی طراحی شده است ؟ بازی برای

Read More »
این مطلب را برای دوستان خود به اشتراک بگذارید:

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *