Search
Close this search box.

بازی بادکنکی: برج و بادکنک

دسترسی به بازی :
این بازی برای کدام گروه سنی طراحی شده است ؟
فایل قابل دانلود بازی:
کدام مهارت های شناختی در این بازی تمرین می شود؟

اهداف بازی:

در این بازی مهارت‌های حرکتی، تمرکز، سرعت عمل و مهارت‌های اجتماعی و هیجانی تمرین می‌شوند.

گروه سنی پیشنهادی:

با توجه به اینکه این بازی برای عید طراحی شده است برای تمام گروه‌های سنی مناسب است و هر چه تعداد افراد در این بازی بیشتر باشد هیجان بیشتری را تجربه خواهید کرد.

لوازم مورد نیاز:

در این بازی به یک یا چند بادکنک (بسته به تعداد افراد حاضر در بازی) و 7 عدد سنگ هفت سنگ یا هر چیزی شبیه به آن -که قابلیت چیده شدن روی هم را داشته باشند –نیاز دارید.

نحوه انجام و مراحل بازی:

این بازی هم به صورت فردی و هم گروهی قابل اجراست. اگر به صورت گروهی بازی می‌کنید دستانتان را به یکدیگر بدهید و یک دایره تشکیل دهید. سنگ‌ها یا مهره‌هایی که برای چیده شدن روی هم انتخاب کرده‌اید را در وسط دایره‌ای که تشکیل داده اید به صورت نامنظم بریزید. سپس بادکنک‌ها را وارد بازی کنید. لیدر یا داور بازی در میانه فضای بین شما بادکنکها را می اندازد. بازی از همین نقطه شروع می‌شود.

کاری که باید انجام بدهید این است که در طول مسیر بازی بدون اینکه دست‌هایتان از هم باز شود؛ نگذارید بادکنک یا بادکنک‌‌ها به زمین برخورد کند و هر بار با ضربه زدن به بادکنک تلاش کنید که بادکنک همیشه درهوا باقی بماند. اما کار شما همچنان باقی است. شما هفت تکه سنگ یا چوب دارید که باید با آن یک برج هفت طبقه بسازید. شما باید توجهتان را روی حرکت بادکنک و نیز جایی که تکه های برجتان قرار دارد متمرکز کنید و بر اساس قانون دستهای گره خورده نیز سنگها را روی هم بچینید. یعنی با همان دستان به حالت گره خورده باید برج را بچینید بدون اینکه دست هایتان از هم باز شود؛ بازی تا جایی ادامه پیدا خواهد کرد که چیدن سنگ‌های شما به پایان برسد.

مراحل بازی:

مراحل مختلف این بازی با بیشتر شدن تعداد بادکنک ها تعریف می‌شوند. پس اگر می خواهید بازی را برای خودتان چالش برانگیزتر کنید هر بار یک بادکنک به بازی اضافه کنید! در این صورت به جای مراقبت از حرکت یک بادکنک شما باید مراقب باشید دو یا سه بادکنک شما به زمین نرسند.

قوانین بازی:

  1. تعداد بادکنک‌ها با توجه به تعداد و توانایی‌های افراد حاضر در بازی مشخص می‌شوند. پس با یک بادکنک شروع کنید و تا جایی که بازی همچنان برایتان قابل انجام و چالش برانگیز است می‌توانید تعداد بادکنک‌ها را افزایش دهید.
  2. در صورتی که بادکنک یا بادکنک‌ها به زمین برخورد کند؛ باید چیدن برجتان را از ابتدا شروع کنید.
  3. در هیچ حالتی – حتی زمان چیدن برج ها – دست‌هایتان نباید از هم باز شوند.
  4. زمانی بازی به اتمام می‌رسد و برنده بازی خواهید بود که چیدن برج تمام شود.
Search

مطالعه نمایید:

سایر مطالب
انعطاف پذیری شناختی

انعطاف پذیری شناختی

انعطاف پذیری شناختی چیست؟ انعطاف پذیری شناختی کمک می‌کند تا با چالش‌ها و تغییرات زندگی به بهترین شکل ممکن سازگار شویم. این مهارت به افراد

Read More »
این مطلب را برای دوستان خود به اشتراک بگذارید:

گفتگو کنید

4 نظر

  1. ما برای پر چالش کردن بازی بادکنکهای زیادی آوردیم تو بازی کردیم. آخرش همه باختن و یکی یکی بادکنکها رو ترکوندن. ترکوندن بادکنک هم یه چالش شد. ممنون از ایده این بازی

    1. خوشحالیم که بازی رو دوست داشتید. حفاظت از بادکنکها و چیدن برج به طور همزمان خود به خود سخت هست چه برسه به چالش دست بسته که دیگه کار رو خیلی سخت تر میکنه. خوشحالیم که لحظات خوبی رو در کنار هم تجربه کردید.

  2. سلام
    ای کاش تصویری آموزش را مشاهده می کردیم
    به درستی متوجه آموزش نشدم

    1. سلام. ممنون از نکته ای که گفتید. حق با شماست. حتما برای این بازی تصویر خواهیم گذاشت.
      ممنون از همراهی و توجهتان

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *