Search
Close this search box.

بازی بادکنک دو نفره

بازی بادکنک دو نفره بازی برای تقویت مهارتهای اجتماعی و هیجانی کودک و آموزش کار تیمی است.
یکی از اشکالات مدیریتی که به کشور ما وارد می‌شود نداشتن کار تیمی و یا تاکید بیش از حد بر موفقیت فرد به جای گروه است. قصد نداریم درباره درست و غلط بودن این ادعا حرفی بزنیم اما نکته ای که از این مطلب باید به آن اشاره کرد این است که یادگیری کار تیمی و روحیه همکاری در کودکی اتفاق می‌افتد. اگر ما کار تیمی را فرا گرفته باشیم در بزرگسالی نیز قادر خواهیم بود از این توانمندی استفاده کنیم. بازی امروز بازی حمل یک بادکنک توسط دو نفر بدون تماس دست است. بازی بادکنک دو نفره یک بازی گروهی با هدف تقویت مهارتهای اجتماعی و هیجانی، حفظ تعادل و تقویت مهارتهای حرکتی، تقویت مهارت شنیداری، تقویت توجه و تمرکز، انعطاف پذیری شناختی، انجام یک کار هدفمند و تیمی برای گروه سنی پنج تا دوازده سال خواهد بود.

بخش تکمیلی بازی بادکنک دو نفره:

برای بازی امروز تنها به تعدادی بادکنک بر اساس تعداد افراد حاضر در بازی و ترجیحا یک فضای بزرگ مثل یک سالن پذیرایی بزرگ یا حیاط  نیاز داریم.

بازی بادکنک دو نفره با بادکردن بادکنکها شروع می‌شود. تا حد امکان از تمام ظرفیت بادکنک استفاده کنید و آن را پر باد کنید. حالا بچه ها را گروه بندی کنید و دو به دو به هر کدام یک بادکنک بدهید. از بچه ها بخواهید دو به دو پشت به پشت هم بایستند و بادکنک را در میان پشت دو طرف قرار داده و از آنها بخواهید مسیری را تا رسیدن به سبد طی کرده و بادکنک را در سبد بیاندازند. هدف این است که کودکان بادکنک را بدون لمس کردن و یا تماس با دستها تنها با نگهداری آن در فضای پشت دو نفر و بدون ترکیدن به مقصد برسانند.

در مرحله بعدی برای کودکان بزرگتر از هفت سال مسیر را طوری طراحی کنید که کودکان مجبور به عبور موانعی همچون پله یا فضایی شبیه گودال باشند (حتما نباید گودالی وجود داشته باشد. شما می‌توانید یک دایره کاغذی روی زمین بگذارید و به بچه ها بگویید که این یک گودال است و نباید پایتان رویش برود). پس از یک بار عبور از مسیر آن را زمان بندی کنید.

در هنگام زمان بندی چند گروه دو نفره همزمان با هم یک مسیر را طی خواهند کرد بدون اینکه به یکدیگر آسیب رسانده و مانع هم شوند هر کدام باید تلاش کند که زودتر بادکنک را در سبد بیاندازد.

انداختن بادکنک در سبد نیز بدون دخالت دست صورت می گیرد و کودکان باید طوری عمل کنند که توپ خارج از سبد نیفتد.

برای بچه های نه ساله به بالا بخش دیگری نیز به بازی اضافه کنید. از رنگ چراغ راهنمایی و رانندگی کمک بگیرید به بچه ها بگویید هر گاه اعلام شد چراغ قرمز،‌باید بایستند بدون اینکه بادکنک بر زمین بیفتد و منتظر اعلان بعدی باشند. هر گاه چراغ زرد اعلام شد میتوانید به راهتان ادامه دهید اما بسیار آهسته تر. هنگامی که علامت چراغ سبز را شنیدید حرکت شما تند و با سرعت خواهد بود. چند بار این مسیر را با همین روال تکرار کنید سپس میتوانید جای رنگ چراغها و دستورات را برای سخت تر کردن بازی تغییر دهید.

نکته:

انداختن دقیق بادکنک در سبد برای بچه های پنج ساله کمی سخت است و می توان برای آنها حدود سبد را نیز قابل قبول به حساب آورد.

برای کودکان پنج ساله مسیر را کوتاه و جایی انتخاب کنید که در میانه مسیر مانعی برای حرکت بچه ها وجود نداشته باشد. همچنین بادکنک این گروه سنی را کمی کمتر باد کنید.

Search

مطالعه نمایید:

سایر مطالب
تمرین صبر با بازی ، بازی برای تمرین بازداری پاسخ

لیوانهای شفاف

نویسنده بازی : فاطمه موسوی بصیرت دسترسی به بازی : رایگان خرید اشتراک این بازی برای کدام گروه سنی طراحی شده است ؟ بازی برای

Read More »
این مطلب را برای دوستان خود به اشتراک بگذارید:

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *