Search
Close this search box.

بازی بادکنک سه تایی

بازی بادکنک سه تایی بازی برای کودک شش تا دوازده سال
برای بازی امروز به تعدادی بادکنک و سبدهایی برای انداختن بادکنکها احتیاج دارید. این بازی برای کودکان شش سال به بالا به صورت گروهی و فردی قابل اجراست. برای شروع بازی بادکنکهایی را با رنگهای مختلف باد کنید  این کار را در حدی انجام دهید که بادکنک به راحتی نترکد (کمتر از حد معمول باد کنید). مسیری را برای حرکت مشخص کنید. مثلا طول یک سالن پذیرایی یا حیاط مدرسه برای این بازی مناسب است. در یک سوی این مسیر تعدادی سبد با رنگهای مختلف و در سوی دیگر بادکنکها را قرار دهید.

کودک باید در سمت بادکنکها ایستاده و با هر دست یک بادکنک را در زیر بغل گذاشته و آنها را با فشار بازوها نگهدارد. در این بازی دستها به کار گرفته نمی شوند. حالا از او بخواهید بادکنک سوم را با استفاده از زانوانش طوری بردارد که بر زمین نیفتاده و بتواند با آن مسیر رسیدن تا سبدها را طی کند (کودکان کوچکتر می توانند از دستشان برای گذاشتن بادکنک در میان زانوها کمک بگیرند).

هر بار کودک باید طوری حرکت کند که بدون افتادن بادکنکها، بادکنکی را که با زانوانش نگهداشته است را به سبد رسانده و در آن بیاندازد و مجددا بدون انداختن بادکنکهای زیر بغل به سمت ابتدای مسیر حرکت کند و بادکنکی دیگر را برای انداختن در سبد با زانوها بردارد. این قسمت بخش ابتدایی و پایه بازی برای تمامی گروههای سنی است و پس از انجام آن در چند دور می‌توان بخش بعدی بازی را به آن اضافه کرد.

حالا به کودک بگویید « باید به این ترتیبی که بهت می گم بادکنکها را برداری و هر کدام را در سبد خودش بیاندازی. ترتیب رنگها را به کودک اعلام کنید. مثلا بگویید اول بادکنک زرد، بعد آبی و بعد قرمز را باید به سبدش برسانی». کودک باید ترتیب و توالی بادکنک‌ها را به خاطر بسپارد و به ترتیب گفته شده بادکنکها را به سبد بیاندازد. یعنی اول باید یک بادکنک زرد را به سبد برساند سپس آبی و بعد از آن قرمز را.

برای کودکان هشت ساله و بالاتر کمی بازی را پس از مرحله بالا سخت تر کنید. به کودک بگویید « تو باید به ترتیب، اول رنگ زرد بعد آبی و بعد قرمز را به سبد بیاندازی. تعدادبادکنکهایی که باید در سبدها بیاندازی به این شکل است  ۲ زرد، ۳ آبی و یک قرمز». به این ترتیب کودک باید ابتدا یک دور بازی را شبیه روال بالا انجام داده . یعنی یک بادکنک زرد، آبی و قرمز در هر سبد می اندازد. اما بار بعدی او تنها باید یک بادکنک زرد و آبی به سبد بیاندازد و در مرحله آخر تنها یک بادکنک آبی باید به سبد آبی اضافه کند. در این صورت کودک علاوه بر حفظ ترتیب رنگها باید تعداد هر رنگ را نیز به خاطر بسپارد.

برای کودکان ۱۰-۱۱ و دوازده ساله مربی بخش دیگری را نیز به بازی اضافه خواهد کرد. در این صورت هر کودک باید سه بادکنک به ترتیب اولی که گفته شد در زیر بغل و بین زانوانش داشته باشد. حالا مربی دو به دو کودکان را در کنار هم قرار می دهد و یک بادکنک نیز در بین دو کودک قرار می دهد. دو کودک باید طوری عمل کنند که نه تنها بادکنکهای خودشان بلکه بادکنک بینشان نیز بر زمین نیفتد و در عین حال ترتیب انداختن بادکنکها را نیز حفظ کنند. یعنی اول بادکنک زرد، بعد آبی و بعد قرمز را به سبد بیاندازند. این بخش از بازی را میتوان به صورت زمان بندی یا به شکل سرعتی بر اساس تعداد بچه های حاضر در بازی بادکنک سه تایی انجام داد. بازی را میتوان به صورت امدادی نیز انجام داد. در این صورت هر کودک مسئول بردن بادکنک تا محدوده خاصی است و کودک بعدی باید بادکنک را با زانوهایش از کودک قبلی گرفته و تا کودک بعدی یا سبد حمل کند.

بازی بادکنک سه تایی با هدف حفظ تعادل و هماهنگی بدن، تقویت عضلات بدن،‌ تقویت حافظه، تقویت توجه و تمرکز برای کودکان شش تا دوازده سال طراحی شده است.

نکته:

حتما نیازی نیست که سبدهای رنگی برای بازی بادکنک سه تایی در اختیار داشته باشید. کافی است برای سبدهای همرنگ از تکه ای روبان رنگی یا حتی کاغذ رنگی برای تمایز بین رنگهای سبدها بهره بگیرید.

برای کودکان ده ساله به بالا مربی می تواند بادکنک را بین شکم دو کودک قرار دهد یا از دو کودک بخواهد پشت به پشت هم داده و بادکنک را در فضای میان پشت بچه ها قرار داده تا بادکنک را به هدف نهایی برسانند.

Search

مطالعه نمایید:

سایر مطالب

بازی مجسمانه خرگوش

نویسنده بازی : فاطمه موسوی بصیرت دسترسی به بازی : رایگان خرید اشتراک این بازی برای کدام گروه سنی طراحی شده است ؟ بازی برای

Read More »
تمرین صبر با بازی ، بازی برای تمرین بازداری پاسخ

لیوانهای شفاف

نویسنده بازی : فاطمه موسوی بصیرت دسترسی به بازی : رایگان خرید اشتراک این بازی برای کدام گروه سنی طراحی شده است ؟ بازی برای

Read More »
این مطلب را برای دوستان خود به اشتراک بگذارید:

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *