Search
Close this search box.

بازی، بازی، کاردستی

بازی بازی کاردستی در سایت دالی
خلاقیت از ویژگیهایی است که این روزها کلاسهای فراوانی برای آن میتوان یافت. واقعیت خلاقیت بیش از هر چیزی اجازه یافتن کودک برای دستکاری، تغییر و تبدیل اشیا و قوانین است اما این کاری است که به سادگی رخ نمی دهد. ما معمولا پیامهای از پیش تعیین شده ای برای کودکان در موقعیتهای مختلف داریم. « دست نزن بهش.  تکونش نده اون باید اینجا باشه. برش ندار لک میشه...» فرصتهای آزمون و تجربه با این پاسخهای از پیش تعیین شده گاهی به سادگی از دست کودکان می روند.

بازی امروز در واقع ایجاد فرصتی برای انجام آزادانه کارها و دستکاری و تغییر و تبدیل هر آنچیزی است که کودک می خواهد. برای این کار به مقداری خمیر بازی و مقداری حبوبات احتیاج دارید.

بازی بازی کاردستی در عین سادگی به تقویت عضلات ظریف دست کودک و نیز تقویت خلاقیت کودکان سه تا هشت سال کاربرد دارد.

برای بازی بازی کاردستی به کودک گلوله ای از خمیر بدهید. می توانید آن را روی میز یا سطحی که باید کار انجام دهد صاف کنید تا به شکل یک دایره یا هر شکل دیگری در بیاید و از کودک بخواهید سطح داخل خمیر را با فرو کردن حبوبات هر شکلی که می خواهد تزیین کند.

حبوبات ساده ترین وسایل در دسترس برای شماست. در صورت تمایل از هر وسیله دیگری نیز میتوانید برای کار استفاده کنید. مثلا ماکارانیهای شکلی، دکمه های اضافه، شکلاتهای اسمارتیز، پوسته شکسته و رنگ شده تخم مرغ، دانه های قهوه، پوست پسته، تخمه و … نمونه هایی از این دست هستند.

برای کودکان بزرگتر می توانید موضوع خاصی را برای انجام کار مشخص کنید. مثلا از کودکان بخواهید یک منظره خلق کنند. یا خودشان را به شکل یک ماهی تصور کنند. از آنها بپرسید در این صورت چه طور ماهی بودند؟ چه شکلی داشته و یا چه ویژگیهایی داشتند. از آنها بخواهید آنچه را فکر می کنند در قالب بازی انجام دهند.

نکته:

میتوانید در صورت تمایل خمیر بازی را با مقداری آب و آرد و نمک تهیه کنید. این کار نگرانی شما از خورده شدن احتمالی خمیر را کمتر می کند.

میتوانید به جای استفاده از خمیر از تکه ای مقوا به عنوان پایه کار و چسب چوب استفاده کنید. از آنجا که قرار است بچه ها از چسب استفاده کنند نیاز به سرعت عمل بیشتری دارد به همین دلیل این کار برای کودکان بزرگتر مناسب تر است

Search

مطالعه نمایید:

سایر مطالب

بازی مجسمانه خرگوش

نویسنده بازی : فاطمه موسوی بصیرت دسترسی به بازی : رایگان خرید اشتراک این بازی برای کدام گروه سنی طراحی شده است ؟ بازی برای

Read More »
تمرین صبر با بازی ، بازی برای تمرین بازداری پاسخ

لیوانهای شفاف

نویسنده بازی : فاطمه موسوی بصیرت دسترسی به بازی : رایگان خرید اشتراک این بازی برای کدام گروه سنی طراحی شده است ؟ بازی برای

Read More »
این مطلب را برای دوستان خود به اشتراک بگذارید:

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *