Search
Close this search box.

بازی با پازل دست ساز

بازی با پازل دست ساز برای تقویت توجه کودک
روزهای خانه تکانی روزهایی است که اشیا و وسایلی است که به آن احتیاجی نداریم یا به نظرمان زیادی کهنه و غیر قابل استفاده می رسند را دور می‌ریزیم. در عین حال در این روزها تمایل داریم  که کودکان بیشترین همکاری را با ما در سرگرم کردن خود داشته و کمتر به پای ما بپیچند. بازی با پازل دست ساز می‌تواند یکی از این فعالیت‌های آرام باشد که به سرگرمی کودک کمک کرده و در عین حال نگرانی خاصی برای شما در زمینه مراقبت دائم از او ایجاد نمی‌کند. پیش از آنکه کتاب‌های قدیمی کودک را دور بیاندازید نگاهی به صفحات آن بیاندازید. به خصوص کتاب‌هایی که بیشتر مورد علاقه کودک بوده و آنها را بیشتر برای او خوانده‌اید و با عکس‌ها و صفحات آن آشنا است. حتما در میان صفحات آن می‌توانید تصاویری از یک حیوان، انسان و یا شی و وسیله‌ای بیابید که برای کودک آشنا باشد. این صفحه را جدا کنید تا با آن یک پازل ساده برای کودک سه ساله خود بسازید.

تصویری که کودک به خوبی با آن آشناست را  به سه قسمت مساوی و ترجیحا با خطوط ساده و صاف برش دهید. می‌توانید برای دوام بیشتر روی آن از چسب‌های شیشه مات کن بدون خط استفاده کنید. برش‌ها را در اختیار کودک قرار دهید و به او بگویید که آنها را طوری روی هم بچیند که حیوان، وسیله و … مورد نظر دوباره کامل شود.

همچنان که کودکتان بزرگتر می‌شود می‌توانید تصاویر کتاب‌های دور ریز و آشنا را برای کودک به قطعه‌های چهار، پنج و شش بخشی ببرید و در اختیار کودک قرار دهید.

بازی با پازل دست ساز به تقویت حافظه، تقویت عضلات ظریف دست، حل مساله، توجه و تمرکز و دقت دید کودک کمک می‌کند.

نکته:

نکته مهم در بازی با پازل دست ساز آشنا بودن کودک با تصویر است. این کار باید با تصاویر آشنا صورت بگیرد. اگر شک دارید که کودک شما تصویر را به خاطر بیاورد می‌توانید پیش از برش یک عکس با موبایلتان از آن تهیه کنید تا در صورت نیاز، کودک با نگاه کردن به آن بتواند ترتیب قرار گرفتن برش‌ها را بخاطر بیاورد.

استفاده از تصاویر آشنا به کودک در چیدن پازل کمک می‌کند بنابراین در این سن خرید پازل‌های آماده به دلیل عدم آشنایی کودک با تصاویر آن برای بازی کردن او چندان جذاب نیستند.

Search

مطالعه نمایید:

سایر مطالب

بازی مجسمانه خرگوش

نویسنده بازی : فاطمه موسوی بصیرت دسترسی به بازی : رایگان خرید اشتراک این بازی برای کدام گروه سنی طراحی شده است ؟ بازی برای

Read More »
تمرین صبر با بازی ، بازی برای تمرین بازداری پاسخ

لیوانهای شفاف

نویسنده بازی : فاطمه موسوی بصیرت دسترسی به بازی : رایگان خرید اشتراک این بازی برای کدام گروه سنی طراحی شده است ؟ بازی برای

Read More »
این مطلب را برای دوستان خود به اشتراک بگذارید:

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *