Search
Close this search box.

بازی بردار و بزار

بازی بردار و بزار
بازی بردار و بزار با هدف تمرین و تقویت هماهنگی بین چشم و دست، تقویت عضلات بدن و دست، تقویت حافظه کاری برای کودک دو تا چهار سال طراحی شده است.
روی زمین تعدادی لیوان بچینید. اگر نگران افتادن و شکستن لیوانها هستید بهتر است از لیوانهای یک بار مصرف کمک بگیرید. حالا روی دهانه هر لیوان یک توپ قرار دهید. به کودک سبدی بدهید و از او بخواهید هر توپ را به آرامی از روی لیوان برداشته و داخل سبدش بیاندازد. بهتر است مسیر قرار دادن لیوانها را تنها  به صورت یک مسیر خطی نچینید و آن را در هر بار به شکلهای مختلف تغییر داده، زیگزاک یا مارپیچ بگذارید و یا فاصله های بین آنها را تغییر دهید. وقتی کودک توپها را جمع کرد حالا از او بخواهید در مسیر بازگشت هر توپ را روی دهانه یک لیوان بگذارد. این قسمت بازی بردار و بزار برای انجام با یک کودک دو ساله مناسب است و در صورتی که کودک شما توان انجام مراحل بعدی را نیز داشت در دفعات بعدی می توانید بخش جدیدی به بازی اضافه کنید. مرحله اول بازی را با همان شکل کودکان کوچکتر برای بچه های بزرگتر نیز تکرار کنید. اما در مرحله بعدی می توانید برای کودکان بزرگتر از دو رنگ توپ استفاده کنید. از آنها بخواهید در مسیر رفت تنها توپهای زرد را داخل سبدش بیاندازد و در مسیر برگشت توپهای قرمز را در سبد بیاندازد. همچنین می توانید از آنها بخواهید برای چیدن توپها بعد از گذاشتن هر توپ زرد روی یک توپ قرمز به صورت یک در میان روی دهانه لیوانها بگذارد. می توانید به این دستور چیز دیگری نیز اضافه کنید. قدری نخود یا لوبیا به تعداد لیوانها در اختیار کودک قرار دهید و به او بگویید که پیش از گذاشتن توپهای زرد و قرمز یک لوبیا در داخل لیوانها بیانداز و بعد یک توپ روی دهانه آن بگذارد. مرحله سخت تر بازی بردار و بزار برای بچه های چهار سال: به کودک بگویید قبل از گذاشتن توپ زرد روی لیوان در داخلش یک نخود و قبل از گذاشتن توپ قرمز یک دانه لوبیا در داخل لیوان بیانداز.

نکته:

می توانید به جای انداختن نخود و لوبیا از کودک بخواهید یک اسباب بازی کوچک در داخل هر لیوان بیاندازد. اما در مرحله نهایی هدف تمرین حافظه کاری است و قرار دادن یک قاعده مهم است. مثلا لگوی سبز و آبی را انتخاب کنید تا کودک به جای نخود و لوبیا در داخل لیوان بیاندازد. همچنین اندازه دهانه لیوان نیز می تواند به عنوان یک ویژگی سخت تر کردن بازی به کار گرفته شود. اگر به جای لیوان از استکانهای کوچک استفاده کنید و اگر به جای دهانه لیوان ته هر لیوان را به سمت بالا بگذارید کار کودک برای گذاشتن توپها سخت تر خواهد شد و نیاز به تمرکز بیشتری دارد.
Search

مطالعه نمایید:

سایر مطالب
تمرین صبر با بازی ، بازی برای تمرین بازداری پاسخ

لیوانهای شفاف

نویسنده بازی : فاطمه موسوی بصیرت دسترسی به بازی : رایگان خرید اشتراک این بازی برای کدام گروه سنی طراحی شده است ؟ بازی برای

Read More »
این مطلب را برای دوستان خود به اشتراک بگذارید:

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *