Search
Close this search box.

بازی توپ و کانگورو

دسترسی به بازی :
این بازی برای کدام گروه سنی طراحی شده است ؟
فایل قابل دانلود بازی:
کدام مهارت های شناختی در این بازی تمرین می شود؟
در این بازی کودکان مانند کانگورو می¬پرند و به سمت فرد یا افراد دیگر حرکت می¬کنند. در حین حرکت آنها باید تلاش کنند تا با دیگری برخورد نکنند. این بازی به کودک درباره موقعیت مکانی و کجا ایستادن آموزش می‌دهد. این بازی محدودیت سنی ندارد و بسته به گروه سنی افراد بازیکن میتواند دستورات پیچیده تر شود.

لوازم مورد نیاز برای بازی:

توپ¬های نرم (توپ¬های ساده¬ای که از روزنامه و یا پاکت پلاستیکی مچاله شده درست می¬شود)

نحوه انجام بازی:

هر بازیکن با توپی روی زمین و جلوی پایش شروع می¬کند. با سوت یا اعلام شروع از سوی شما، بازیکنان خم شده و با زانوهایشان توپ‌ها را بلند می¬کنند. برای برداشتن توپ، بچه ها اجازه دست زدن به آنها را ندارند و تنها این کار را باید با زانوها انجام دهند. سپس در حالی¬که توپ¬ها را در میان زانوهایشان نگه داشته¬اند مانند کانگورو به بالا می¬پرند. این در حالی است که باید مراقب باشند تا توپشان به زمین نیفتد.

پس از کمی پرش و اطمینان از اینکه کودکان متوجه شده اند که چگونه توپ را با پاهایشان نگهدارند حالا از آنها بخواهید در حین پرش مدلهای مختلفی که شما اعلام می‌کنید را انجام دهند.

پرش¬های کوچک (با ارتفاع کم)

پرش¬های بلند

پرش به همراه چرخش

پرش¬های سریع و پشت هم

پرش¬های آهسته با کمی استراحت

در میان پرش کانگورویی از بچه ها بخواهید پرش همراه با چرخش انجام دهند یا اینکه بگوید حالا سریع و پشت هم… در این صورت بچه ها بدون وقفه باید بپرند. نکته مهم این است که بچه هایی که موفق شده اند تا انتهای این مدت توپشان را حفظ کنند برنده های بازی هستند.

نکته مهم دوم این است که در این بخش بچه‌ها نباید با دیگران به هیچ وجه برخورد کنند.

پیشنهادهای بیشتر برای انجام بازی شناختی:

در مدل ساده بازی کودک باید طوری حرکت کند که با دیگران برخورد نکند. اما در این بخش تمام توجه کودک برای از دست ندادن توپ خود خواهد بود. در عین حال او می‌تواند به توپ دیگران ضربه بزند تا توپ آنها را به زمین بیاندازد. هر کودک باید مراقب توپ خودش باشد و به دنبال فرصت و فضای مناسب برای انداختن توپ دیگران باشد. نکته مهم این است که کودک هر بار که توپ یکی از بچه ها را بیاندازد یک امتیاز می گیرد و اگر کودکی موفق شود تا انتهای زمان تعیین شده از توپ خودش مراقبت کند تا به زمین نیفتد برنده بازی خواهد بود.

حتما به بچه ها تاکید کنید که هنگام ضربه زدن نباید به کودک دیگر آسیبی برسد یا او را به زمین بیاندازد. کودک تنها اجازه دارد تا در زمان مناسب به توپ دوستش ضربه بزند و اجازه تماس با بدن دوستش را ندارد.

در این بازی کودک چه چیزی فرا می‌گیرد؟

در کنار به دست آوردن آگاهی از فضای اطراف، کودکان به وسیله پریدن و نگه داشتن توپ با استفاده از پاهایشان، قدرت بدنییشان را تقویت می¬کنند. زمانی¬که از شیوه مختلف پریدن استفاده می¬کنند هم توانایی استفاده گروهی از ماهیچه¬هایشان را پیدا می¬کنند.
Search

مطالعه نمایید:

سایر مطالب
تمرین صبر با بازی ، بازی برای تمرین بازداری پاسخ

لیوانهای شفاف

نویسنده بازی : فاطمه موسوی بصیرت دسترسی به بازی : رایگان خرید اشتراک این بازی برای کدام گروه سنی طراحی شده است ؟ بازی برای

Read More »
این مطلب را برای دوستان خود به اشتراک بگذارید:

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *