Search
Close this search box.

بازی تو در تو

بازی تو در تو
بازی تو در تو با هدف تقویت حافظه کاری، تمرین بازداری پاسخ، تقویت شنیداری، تقویت توجه و تمرکز برای کودکان پنج تا نه سال طراحی  شده است.

بازی تو در تو به وسیله خاصی نیاز ندارد و حضور شما و کودک یا کودکانتان برای انجام بازی کافیست. شروع بازی به این صورت است که شما به بچه ها می گویید هر وقت گفتم مامان میگه…. دستوری که بعدش داده میشه رو باید حتما انجام بدین. شما می گویید:

مامان میگه بشین… کودک می نشیند.

دوباره بگویید مامان میگه با دست چپت گوش سمت راستت رو بگیر. کودک انجام میدهد.

دوباره بگویید مامان میگه سرت رو بخارون… کودک انجام میدهد.

بگویید دستت رو بیار بالا تا اجازه بگیری… کودک انجام میدهد… اما اینجا اشتباهی رخ داده… آنهم اینکه جمله «مامان میگه» اول دستور نیامده است. تنها و تنها دستوراتی باید انجام شود که با مامان میگه شروع شده باشد. (می توانید از دستورات بازی ماموریت سخت برای بازی تو در تو استفاده کنید.)

کمی این کار را با دستورات مختلف و شاد برای کودکان انجام دهید تا کودک یاد بگیرد. سعی کنید لا به لای دستورها گاهی مامان میگه رو حذف کنید تا کودک نسبت به پیگیری دستورات هوشیار و متوجه باشد.

این قسمت از بازی تو در تو را حتی کودکان دو و سه سال نیز می توانند انجام دهند اما بازی اصلی برای کودکان بزرگتر از پنج سال طراحی شده که نیاز است به بخش بعدی بازی بروید.

در بخش بعدی از بچه ها بخواهید کاری انجام دهند. این کار می تواند انجام یک حرکت کششی مشخص از روی برگه (می توانید از کارتها بازی با خلال دندان استفاده کنید)، تقلید حرکت یک حیوان، رفتن لی لی تا انتهای اتاق و بازگشت به صورت چهار دست و پا، کشیدن یک نقاشی با چشم بسته روی کاغذی روی دیوار و یا هر چیز دیگری باشد. کودک در حال انجام کار باید هر زمان دستورات مامان میگه رو شنید در میانه کارش آن را انجام دهد. در این صورت کودک باید حالت گوش به زنگی را تا انتهای بازی حفظ کند. و از آنجا که در حال انجام کار دیگری است توجه و تمرکز روی دستورات مامان میگه با جملات عادی را تمایز قائل شده و به دستورات خالی پاسخ ندهد.

نکته:

برای بازیهای یا حرکات کششی و یا تقلید حرکات می توانید از کارتها بازی با خلال دندان ها استفاده کنید.

Search

مطالعه نمایید:

سایر مطالب
تمرین صبر با بازی ، بازی برای تمرین بازداری پاسخ

لیوانهای شفاف

نویسنده بازی : فاطمه موسوی بصیرت دسترسی به بازی : رایگان خرید اشتراک این بازی برای کدام گروه سنی طراحی شده است ؟ بازی برای

Read More »
این مطلب را برای دوستان خود به اشتراک بگذارید:

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *