Search
Close this search box.

بازی حرکت حیوانات

بازی حرکت حیوانات بازی برای کودک دو تا شش ساله
بازی حرکت حیوانات بازی تقلید از حرکت و طریقه راه رفتن و انجام فعالیتهای مخصوص به هر کدام از آنها است. تقلید از حرکت حیوانات برای بچه‌ها جذاب و جالب است به خصوص اگر به آنها بگویید چه فعالیتی از یک حیوان مد نظر شماست. برای مثال بگویید مثل یک اسب یورتمه برو، مثل یک قورباغه بپر، مثل یک مرغ دانه بخور، مثل یک لاک پشت به پشت افتاده دست و پا بزن.... این بازی به صورت گروهی و فردی هر دو قابل اجرا است و می توان آن را در هر فضایی انجام داد. بازی حرکت حیوانات با هدف تقویت مهارت زبان آموزی، مهارتهای حرکتی، تقویت حواس، تقویت دقت دید و خلاقیت در گروه سنی دو تا شش سال قابل اجراست.

بخش تکمیلی بازی حرکت حیوانات:

برای شروع بازی بهتر است شیوه انجام حرکت به خصوص برای کودکان کوچکتر آموزش داده شود. از کودک یا کودکان بخواهید در یک ردیف بایستند و مسیری مشخص را تا انتها با حرکات حیواناتی که نام می‌برید طی کنند. برای کودکان کوچکتر بهتر است هر مسیر تنها با یک حرکت طی شود اما برای کودکان بزرگتر می توانید در میانه مسیر حرکت را عوض کنید.

برای کودکان کوچکتر با ساده ترین حیواناتی که در اطراف خود دیده و یا با آنها آشنا هستند بازی را شروع کنید. به تدریج و در صورت علاقمندی کودک میتوانید فیلمهای کوتاه از حرکت حیوانات به کودک نشان داده و یا با گردشی در یک باغ وحش آنها را با حیوانات بیشتری آشنا کرد و به تدریج در بازی حرکت حیوانات آنها را اضافه کرد.

اگر چه نام این بازی حرکت حیوانات است اما بازی قابل اجرا برای تمام گروه حشرات، پرندگان،‌ حیوانات آبزی و حتی اشیاء و ابزارهای خاص در اطراف کودک می باشد.

برای شروع بازی حرکت حیوانات به کودک بگویید:

 مثل یک اسب یورتمه برو

مثل یک قورباغه بپر

مثل یک مرغ دانه بخور

مثل یک لاک پشت به پشت افتاده دست و پا بزن

مثل یک پنگوئن مراقب تخم ها باش

مثل یک مار بخز

مثل یک پروانه در هوا پرواز کن.

مثل یک زنبور گرده جمع کن

مثل یک گوریل نعره بکش

مثل یک ببر کمین کن

مثل یک زرافه برگهای بالای درختان را بخور

مثل یک دلفین در آب بچرخ

مثل یک خروس  در اطراف لانه گردش کن

مثل یک طاووس پرهایت را باز کن

مثل یک اردک خرامان راه برو

مثل یک خرگوش بپر و هویج بخور

مثل یک گراز در گل و لای غلت بزن

مثل یک تمساح با سرعت شکارت را گاز بزن

مثل یک خرس که از آب خارج می شود بدنت را بلرزان تا قطره های آب به زمین بریزند.

مثل یک گربه چنگ بزن

مثل یک گاو نشخوار کن

مثل یک میمون با یک دست از جایی آویزان شو

مثل یک کبوتر به آسمان نگاه کن

مثل یک الاغ لگد بپران

مثل یک موش بترس و فرار کن

مثل یک فلامینگو بایست.

سعی کنید هر بار به جز حیوانات آشنا برای کودک از حیواناتی که کمتر دیده نیز برای آشنایی بیشتر بچه ها با آنها کمک بگیرید. درباره غذا، نوع پوشش بدن و حتی محل زندگی آنها نیز میتوانید با کودکان گفتگوی کوتاهی انجام دهید. میتوانید از کودک بخواهید در حین بازی، صدای هر حیوان را تقلید کند.

در گروه سنی پنج و شش سال گاهی نام حیوانی را بگویید بدون اینکه کودک در مورد آن چیزی بداند و از او بخواهید که بگوید به نظر او این حیوان چطور حرکت می کند و صدایش چگونه می تواند باشد. میتوانید عکس حیوانات را نیز به کودکان نشان دهید تا ضمن گفتن نام حیوان، نوع حرکت حیوان و صدایش را نیز تقلید کنند.

نکته:

می توانید بازی حرکت حیوانات را با انواع و اقسام جانوران، حشرات، ماهیها و … انجام دهید. کافی است لیستی از فعالیتی که انتظار دارید کودک انجام دهد تهیه کرده و بازی را با آنها انجام دهید.

Search

مطالعه نمایید:

سایر مطالب
انعطاف پذیری شناختی

انعطاف پذیری شناختی

انعطاف پذیری شناختی چیست؟ انعطاف پذیری شناختی کمک می‌کند تا با چالش‌ها و تغییرات زندگی به بهترین شکل ممکن سازگار شویم. این مهارت به افراد

Read More »
این مطلب را برای دوستان خود به اشتراک بگذارید:

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *