Search
Close this search box.

خیللللللی بزرگ

این فعالیت یکی از کارهاییست که کودک شما را به واکنش وادار می کند. در ابتدا کودک شما فقط مشاهده‌گر خواهد بود. اما پس از تکرار این بازی خواهید دید که به شما واکنش نشان خواهد داد. هیچ چیزی لذت بخش تر از واکنش کودک به کلام شما و رساندن این پیام که شما را درک می کند، نیست.

بازی خیلی بزرگ یکی از کارهاییست که کودک شما را به واکنش وادار می کند. در ابتدا کودک شما فقط مشاهده‌گر خواهد بود. اما پس از تکرار این بازی خواهید دید که به شما واکنش نشان خواهد داد. هیچ چیزی لذت بخش تر از واکنش کودک به کلام شما و رساندن این پیام که شما را درک می کند، نیست.

 

روی زمین بنشینید و کودکتان را روی پاهایتان بگذارید. فرض کنید پسرتان علی را روی پاهایتان گذاشته اید. از او بپرسید : علی چقدر بزرگه؟ در حالی که به چشمهایش نگاه می‌کنید دو دستش را در دستهایتان بگیرید و آنها را در هوا بلند کرده و در حالی که با دستانش در هوا یک دایره بزرگ فرضی به سمت پایین رسم می‌کنید بگویید «خیللللللللللی  بزرگ». این کار را بارها و در روزهای دیگر نیز تکرار کنید. به تدریج کودک  رابطه بین سوال و حرکت دست‌ها را متوجه می‌شود.  بچه ها عاشق این بازی خواهند شد و سرانجام یاد می‌گیرند که دست‌هایشان را در جواب سوال شما بالا ببرند. پس از چند روز تکرار اگر از کودک خود بپرسید علی(نام کودک خودتان) چقدر بزرگه، کودک دستهایش را همانند شما بالا خواهد برد. در این زمان شما باید تکرار کنید خیللللللی بزرگ.

نکته:

مطمئن باشید که کودک خواب آلود و یا خسته و گرسنه نیست. هیچ بازی در زمان گرسنگی و خواب آلودگی کودک برای او جذاب نیست. بهترین زمان هنگام بیداری کودک و پس از تغذیه او است.

وقتی کودک بازی و روال آن را به خوبی انجام داد زمان دادن پاداش است. دادن پاداش به کودک سبب تقویت آموزش داده شده و تکرار آن در زمانهای بعدی خواهد بود. هیچ آموزشی بدون پاداش تقویت و تکرار نخواهد شد. بهترین پاداش در این گروه سنی برای کودکان، لبخند زدن، گفتن کلمه آفرین و هم زمان در آغوش کشیدن کودک و دست زدن است.

زمانی که این بازی را با کودک انجام می‌دهید مراقب باشید که کودک در جایگاه امنی بوده و یا تکیه گاه مناسبی داشته باشد. مثلا کودکی که راه می رود و هنوز تسلط چندانی بر راه رفتنش ندارد ممکن است در حین انجام این بازی و بلند کردن دستها زمین بخورد.

Search

مطالعه نمایید:

سایر مطالب
تمرین صبر با بازی ، بازی برای تمرین بازداری پاسخ

لیوانهای شفاف

نویسنده بازی : فاطمه موسوی بصیرت دسترسی به بازی : رایگان خرید اشتراک این بازی برای کدام گروه سنی طراحی شده است ؟ بازی برای

Read More »
این مطلب را برای دوستان خود به اشتراک بگذارید:

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *