Search
Close this search box.

بازی دارت توپی

بازی دارت توپی
حتما تا به حال بازی دارت را انجام داده اید. امروز قرار است بازی دارت توپی را انجام دهید برای این بازی به مقداری چسب مات کننده شیشه نیاز دارید. قبلا با این چسب بازی چسب کاغذی را انجام دادیم. برای بازی دارت توپی یک دایره یا مربع از چسب مات کننده شیشه ببرید. در داخل این دایره یا مربع حلقه هایی را برای امتیازهای مختلف در پشت غیر چسب دار آن ترسیم کنید.  حالا طوری دایره را روی دیوار نصب کنید که بخش چسبناک آن به سمت شما و بخش غیر چسبی آن به دیوار نزدیک باشد. به کودک تعدادی توپ بدهید تا آنها را به سمت این صفحه چسبی پرتاب کند. توپها به این صفحه می چسبد و در نهایت میتوانید امتیاز کودک را حساب کنید.

بازی دارت توپی به تقویت عضلات ظریف دست کودک، تقویت توجه و تمرکز، تقویت برنامه ریزی و انجام یک کار هدفمند‌ در گروه سنی سه تا هشت سال کمک می‌کند.

بخش تکمیلی بازی دارت توپی:

برای کودک سه ساله که امتیاز بندی  و یا پرتاب بهتر یا بدتر معنا ندارد  رسانیدن توپها به صفحه چسبناک هدف اصلی است. برای کودک باید صفحه را در ارتفاعی نصب کنید که کودک بتواند به راحتی توپها را به سمت آن پرتاب کند. فاصله کودک از دیوار را برای پرتاب یک متر و نیم در نظر بگیرید. کودک در این فاصله قادر است تا توپ را به سمت هدف پرتاب کند. در صورتی که این فاصله برای کودک شما خیلی کم است به تدریج آن را اضافه کنید. برای این گروه سنی هدف تقویت عضلات دست و نشانه گیری است.

برای کودک چهار و پنج ساله تعداد توپها برای پرتاب محدود است(مثلا پنچ توپ از هر رنگ) و نیز فاصله کودکان از دیوار را دو تا سه متر در نظر بگیرید و در مرحله بعدی به تدریج بر آن اضافه کنید.

برای کودک شش،هفت و هشت ساله قوانینی برای بازی تعیین کنید. مثلا اینکه هر توپ زرد باید تنها به محدوده خاصی از امتیاز بندی برخورد کند یا اینکه هیچ توپ سبزی نباید به محدوده صد امتیازی برخورد کند. و هر سه توپی زردی که به محدوده صد امتیازی برخورد کند بیست امتیاز به آن اضافه می شود و… نظایر آن

نکته:

ارتفاع صفحه دارت باید متناسب با قد کودک در نظر گرفته شود. چسباندن آن در خیلی بالا یا خیلی پایین با عدم موفقیت کودک همراه است.

 در صورتی که معلم یا مربی هستید و تمایل دارید که در میان یک فعالیت آموزشی کاری مفرح انجام دهید می‌توانید این بازی را با کمی تغییرات در کلاس انجام دهید. برای این منظور یک پارچه ساده انتخاب کنید که روی آن سوراخ‌هایی با اندازه های متفاوت ایجاد کرده باشید. این پارچه را با کمی فاصله به دیوار کلاس نصب کنید. در زمان‌های مورد نظر می‌توانید به هر کودک تعداد محدودی توپ بدهید تا پرتاب‌هایشان را به داخل سوراخها انجام دهند. برای هر سوراخ امتیازی در نظر بگیرید و بسته به پرتابهای کودک از دیگر کودکان حاضر در کلاس بخواهید امتیاز دوستشان را محاسبه کنند.

Search

مطالعه نمایید:

سایر مطالب

بازی مجسمانه خرگوش

نویسنده بازی : فاطمه موسوی بصیرت دسترسی به بازی : رایگان خرید اشتراک این بازی برای کدام گروه سنی طراحی شده است ؟ بازی برای

Read More »
تمرین صبر با بازی ، بازی برای تمرین بازداری پاسخ

لیوانهای شفاف

نویسنده بازی : فاطمه موسوی بصیرت دسترسی به بازی : رایگان خرید اشتراک این بازی برای کدام گروه سنی طراحی شده است ؟ بازی برای

Read More »
این مطلب را برای دوستان خود به اشتراک بگذارید:

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *