Search
Close this search box.

بازی دو لیوانی

دسترسی به بازی :
این بازی برای کدام گروه سنی طراحی شده است ؟
فایل قابل دانلود بازی:
کدام مهارت های شناختی در این بازی تمرین می شود؟

برای بازی دو لیوانی شما باید ابزار بازی را با امکانات و وسایل موجود در منزل بسازید. دو لیوان کاغذی‌، مقداری رنگ گواش در دو رنگ قرمز و سبز، قلمو، چسب مایع، یک در بطری پلاستیکی، نیم متر نخ یا طناب و مقداری فویل آلومینیوم وسایل مورد نیاز برای ساخت وسیله بازی است. می توانید این کار را با همکاری خود کودک انجام دهید یا اینکه او را راهنمایی کنید تا آنچه مورد نیاز است خودش بسازد.

 

ساخت وسیله بازی دو لیوانی:

ابتدا لیوانهای کاغذی را با رنگ گواش رنگ کنید. یکی از لیوانها سبز و دیگری قرمز شود.
حالا در بطری را به زیر لیوان اول بچسبانید و سپس انتهای لیوان بعدی را نیز به در بطری بچسبانید. حالا شما دو لیوان با رنگهای قرمز و سبز دارید که انتهای هر دو لیوان در مقابل هم به در بطری چسبیده اند.

یک سر نخ را به دور در بطری چسبیده به دو لیوان گره بزنید. سر دیگر این نخ را داخل فویل آلومینیومی گذاشته و آن را فشرده کنید تا به شکل یک توپ در آید. وسیله بازی شما آماده است.

 

در این بازی شما با یک وسیله ساده به تمرین مهارت شنیداری، تمرین توجه و تمرکز، تمرین بازداری پاسخ و انعطاف پذیری شناختی می‌پردازید و در عین حال یک فعالیت حرکتی و دست ورزی نیز برای کودک تهیه کرده‌اید. این بازی برای کودک شش سال به بالا طراحی شده و می‌تواند به عنوان یک فعالیت در دورهمی‌های خانوادگی استفاده شود.

شروع بازی شناختی دو لیوانی:

برای شروع بازی به کودک بگویید که سعی کند توپ آلومینومی را با تکان‌هایی که به لیوان می‌دهد به داخل لیوان بیاندازد. مهم نیست کدام لیوان را در این مرحله انتخاب می‌کند هدف تمرین چگونگی انداختن توپ به داخل لیوان است. برای این کار کودک باید لیوان را به صورت عمودی در دست بگیرد و سعی کند تا با ایجاد تکان ناگهانی توپ و نخ را حرکت داده و آن را به داخل لیوان بیاندازد.

پس از تسلط کودک و موفقیت او در پرتاب توپ به داخل لیوانها، به او بگویید باید هر بار بر اساس رنگی که شما می‌گویید این کار را انجام دهد. وقتی می‌گویید قرمز کودک باید تلاش کند تا توپ را به لیوان قرمز بیاندازد و وقتی سبز را شنید توپ را به لیوان سبز بیاندازد.

شما می‌توانید حتی یک رنگ را دو بار تکرار کنید و یا اینکه بین رنگ‌ها چرخش داشته باشید.

بخش متوسط بازی دو لیوانی:

برای این بخش به کودک بگویید من هر بار گفتم سبز تو باید توپ را به لیوان قرمز بیاندازی و هر وقت گفتم قرمز تو باید توپ را به لیوان سبز بیاندازی. سرعت گفتن شما باید در حدی باشد که کودک بتواند توپ را به لیوان درست بیاندازد یا حداقل سه تلاش ناموفق داشته باشد.

بخش سخت بازی دو لیوانی:

برای این بخش به کودک بگویید که شما یک موسیقی پخش می‌کنید. در زمانی که موسیقی پخش می‌شود کودک باید رنگ سبز را به سبز و قرمز را به قرمز بیاندازد. اما در زمانی که موسیقی قطع می‌شود رنگ سبز را باید به رنگ قرمز و رنگ قرمز را باید به سبز بیاندازد.

می توانید رنگهای دیگر را هم لا به لای رنگهای قرمز و سبز بگویید و از کودک بخواهید در زمان شنیدن آنها مکث کند و منتظر رنگهای سبز یا قرمز باشد.

Search

مطالعه نمایید:

سایر مطالب

بازی مجسمانه خرگوش

نویسنده بازی : فاطمه موسوی بصیرت دسترسی به بازی : رایگان خرید اشتراک این بازی برای کدام گروه سنی طراحی شده است ؟ بازی برای

Read More »
تمرین صبر با بازی ، بازی برای تمرین بازداری پاسخ

لیوانهای شفاف

نویسنده بازی : فاطمه موسوی بصیرت دسترسی به بازی : رایگان خرید اشتراک این بازی برای کدام گروه سنی طراحی شده است ؟ بازی برای

Read More »
این مطلب را برای دوستان خود به اشتراک بگذارید:

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *