Search
Close this search box.

بازی روزنامه ای

بازی روزنامه ای بازی برای تقویت مهارتهای شنیداری گروه سنی یک تا دوازده سال
بازی روزنامه ای از بازی‌هایی است که به صورت گروهی و فردی قابل اجراست. این بازی محدودیت سنی ندارد و از یک سالگی (در سطح ساده آن) قابل اجراست و تمامی گروههای سنی میتوانند از این بازی لذت ببرند. همچنین این بازی در جمع‌های خانوادگی میتواند باعث خنده و شادی شما شود. بازی روزنامه ای همچنان که از نامش پیداست تنها به یک روزنامه احتیاج دارد و حضور بازیکنانی که علاقمند به فعالیت باشند. این بازی بچه ها را به تحرک وادار می‌کند و در عین حال برای بازی فقط به فضایی به اندازه یک برگه روزنامه احتیاج است. بازی روزنامه ای با هدف تقویت حواس، تقویت قدرت شنیداری، شناخت فضای شخصی، تقویت مهارتهای اجتماعی و هیجانی،‌ تقویت توجه و تمرکز، تقویت مهارتهای حرکتی برای گروه سنی یک تا دوازده سال قابل اجراست.

بخش تکمیلی بازی روزنامه ای:

برای شروع بازی یک برگه بزرگ از روزنامه را به کودک بدهید. از کودک یا کودکان بخواهید روزنامه را روی زمین پهن کرده و بدون جوراب روی آن بایستند. بازی به دو صورت انجام خواهد شد. در بخش اول شما از کودک می‌خواهید روی روزنامه به آرامی حرکت کند به طوریکه کمترین صدا از آن به گوش برسد. می توانید برای این حرکت نامی بگذارید. مثلا مثل نم نم بارون راه برو. سپس از او بخواهید کمی باران تند شود. در این صورت کودک باید گامهایش را طوری روی روزنامه جابجا که نسبت به قبل صدای بیشتری تولید کند. حالا به او بگویید با شدت هر چه تمامتر روی روزنامه بالا و پایین پریده و صدا تولید کند به این کار بگویید رگبار. بعد از آشنایی کودکان با این عناوین، بازی اصلی شروع می شود. کودک بیرون روزنامه می ایستد و با اعلام شما وسط روزنامه قرار می‌گیرد. به او بگویید « بارون نم نم…. حالا رگبار…. بارون نم نم… بارون تند…. بارون تند… بارون نم نم….حالا رگباررررر» هر بار این روال را بر اساس نیاز تکرار و تغییر دهید.

در بخش بعدی بازی (این بخش برای کودکان بزرگتر از چهار سال قابل اجراست) به کودکان بگویید سعی کن بدون دست زدن به روزنامه با پاهایت آن را به دو نیم تقسیم کنی. حالا روی یکی از این دو نیمه بایست و سعی کن آن را به دو نیم تقسیم کنی. هر بار از کودک بخواهید روی یکی از نیمه ها بایستد و همان کار را انجام دهد. در صورتی که این کار را روی فرش انجام می دهید میتوانید از کودک بخواهید روی نیمه روزنامه نشسته و دستانش را به شما بدهد. از او بخواهید با کف پاها روزنامه را محکم نگهدارد. حالا با کشیدن دستهایش می توانید به آرامی او را روی فرش سر بدهید.

بازی روزنامه ای (بازی دوم)

این بازی بهتر است که به صورت گروهی انجام شود. برای شروع بازی به روزنامه و یک موبایل برای پخش موزیک نیازمندید. یک آهنگ مثل نی نی نبات و تولد انتخاب کنید و از کودکان (یا حتی بزرگسالان) بخواهید که روی روزنامه حرکت کنند. افراد باید گوش به زنگ موسیقی باشند و هر زمان موسیقی قطع شد به سرعت از روی روزنامه بیرون آمده و روزنامه را از وسط تا بزنند و در کنار آن بایستند تا مجددا موزیک پخش شود. با پخش موسیقی روی روزنامه ایستاده و به حرکت ادامه می‌دهند. همین کار تا جایی ادامه پیدا می‌کند که جای ایستادن روی روزنامه کمتر از کف پای افراد باشد. در این بازی قوانینی نیز وجود دارد. اگر کسی در زمان حرکت پایش بیرون از روزنامه قرار گرفت و یا نتوانست روی نیمه روزنامه بایستد از بازی بیرون می‌رود.

در بخش سخت تر اما پر هیجان، همین کار را با همراهی دو نفر انجام دهید. یعنی روی هر روزنامه دو نفر می ایستند که تمام مراحل را همانند قبل انجام میدهند.

نکته:

در زمانی با روزنامه که کودک را روی زمین می کشید مراقب باشید. حرکت ناگهانی موجب برخورد صورت کودک با زمین و آسیب جدی خواهد شد. قبل از حرکت بگویید که کودک با کف پایش به روزنامه فشار بیاورد. در این صورت کشیدن به آسانی انجام خواهد شد.

Search

مطالعه نمایید:

سایر مطالب

بازی مجسمانه خرگوش

نویسنده بازی : فاطمه موسوی بصیرت دسترسی به بازی : رایگان خرید اشتراک این بازی برای کدام گروه سنی طراحی شده است ؟ بازی برای

Read More »
تمرین صبر با بازی ، بازی برای تمرین بازداری پاسخ

لیوانهای شفاف

نویسنده بازی : فاطمه موسوی بصیرت دسترسی به بازی : رایگان خرید اشتراک این بازی برای کدام گروه سنی طراحی شده است ؟ بازی برای

Read More »
این مطلب را برای دوستان خود به اشتراک بگذارید:

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *