Search
Close this search box.

بازی رو میزی

بازی رو میزی
یکی از بازیهایی که در مراکز بازی می توانید ببینید بازی پر هیجان هاکی روی میز است . این روزها که امکان رفتن و استفاده از این فضاها وجود ندارد می توانید خودتان توی خانه شرایط بازی را مهیا کنید. بهترین جا روی میز خواهد بود چون برای سر خوردن و حرکت دادن اشیا روی آن بهترین جا محسوب می شود. برای مشخص کردن زمین بازی و خارج نشدن توپ از آن نیز می توانید از لگوهای بچه ها استفاده کنید و یا اینکه با مقداری مقوا یا کارتن وسایل دور ریز حدود بازی را مشخص کنید. در صورتی که کودکان شما بزرگتر از ده سال هستند میتوانید دور تا دور میز نهار خوری را به شکل یک مستطیل بزرگ با لگو دور کشی کرده و فضایی را در هر دو سوی زمین به عنوان دروازه در نظر بگیرید. اگر کودک شما کوچکتر است میز پذیرایی نیز مناسب است.

برای چوبهای هاکی نیز میتوانید از هر آنچه که از اسباب بازیهای کودکان در منزل دارید کمک بگیرید. در این بازی ما از درهای قابلمه اسباب بازی و یک تکه از بلوکهای موجود در منزل استفاده کردیم. وسط زمین بازی را با مقداری چسب برق مشخص کنید و بازی رو میزی آماده است.

در این بازی قانون این است که دو طرف اجازه ندهند توپ به دروازه شان وارد شود و در عین حال بتوانند با ضربه زدن توپ را به دروازه طرف مقابل برسانند.

بازی رومیزی با لگو و وسایل در دسترس

قانون بعدی این است که توپ نباید در زمین متوقف شود و هر بار باید پیش از برخورد توپ به دیوارهای زمینتان مسیر آن را پیش بینی کرده و با ضربه زدن به توپ آن را به سمت زمین حریف مقابل برانید.

بازی رو میزی به هماهنگی چشم و دست، تقویت قدرت پیش بینی، تقویت توجه و تمرکز برای گروه سنی چهار تا نود سال مناسب است.

نکته:

برای آسیب ندیدن میزهای بدون شیشه با استفاده از کارتنهای دور ریز می توانید مربعهایی ۱۵ در ۱۵ بریده و با ایجاد دسته ای برای آن راکت یا چوبهای بازی را تهیه کنید.

بچه های بزرگتر می توانند خودشان در ساخت بازی رو میزی همکاری کنند و با نظارت شما کار بازی را شروع کنند.

این بازی به صورت دو نفره انجام می شود اما میتوانید به صورت چهار نفره با حضور دو نفر در هر تیم نیز بازی را انجام دهید.

Search

مطالعه نمایید:

سایر مطالب
انعطاف پذیری شناختی

انعطاف پذیری شناختی

انعطاف پذیری شناختی چیست؟ انعطاف پذیری شناختی کمک می‌کند تا با چالش‌ها و تغییرات زندگی به بهترین شکل ممکن سازگار شویم. این مهارت به افراد

Read More »
این مطلب را برای دوستان خود به اشتراک بگذارید:

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *