Search
Close this search box.

بازی سرسره مسطح

بازی سرسره مسطح بازی برای کودک یک تا سه ساله
گاهی بازیها به شدت ساده هستند اما اثر گذار. گاهی با ساده ترین چیزها می شود به اهدافی که در نظر داریم برسیم. یکی از بازیهای به شدت ساده که در عین حال به ابزار یا وسایل خاصی نیاز ندارد بازی سرسره مسطح است. جعبه های خالی دستمال کاغذی ابزار مورد نیاز برای این بازی است.

وقتی جعبه دستمال کاغذی خالی شد آنها را دور نریزید. دهانه جعبه را با قیچی کمی بیشتر بریده و باز کنید. قرار است این جعبه‌ها به عنوان کفش به پای کودک بروند. دهانه بزرگتر، پوشیدن و درآوردن آنها را برای کودک راحت تر می‌کند. این بازی از نوع بازیهای حرکتی و پر هیجان برای کودکان است و به تقویت روابط اجتماعی و هیجانی کودک کمک می‌کند. از کودک بخواهید پاهای بدون جورابش را داخل هر کدام از جعبه های خالی دستمال کاغذی قرار دهد. و به حالت نشسته روی پاها قرار بگیرد. بهترین نحوه آموزش این است که خودتان همین حالت بنشیند تا کودکتان از شما تقلید کند. پس از اینکه کودک روی پاهایش نشست، بایستید و دستهای کودک را گرفته و او را روی فرش یا سرامیک بکشید. این بخش از بازی سرسره مسطح برای گروه سنی یک تا سه سال مناسب است.

برای کودکان بزرگتر میتوانید از تکه ای روزنامه یا بروشور‌های براق برای بازی استفاده کنید. یک ورقه بزرگ روزنامه را زیر پای کودک بگذارید و از او بخواهید روی آن بنشیند و همانند قبل او را بکشید. استفاده از جعبه دستمال کاغذی به خصوص برای کودکان کوچکتر این امکان را میدهد که به راحتی از پای کودک در نیاید و بازی ادامه دار باشد.

برای کودکان بزرگتر(دو سال به بالا) در روزهای بعد می‌توانید کف جعبه را کمی چسب داغ بچسبانید تا کودک بتواند به راحتی و بدون خطر افتادن در مسیر مشخصی حرکت کند(چسب داغ شبیه سرعت گیرهای کف کفش عمل خواهد کرد). آز آنجا که کودک باید حجم بزرگتری از پای خودش را جابجا کند یافتن شیوه حرکت برای کودکان یک آموزش خواهد بود. روی فرش مسیری را مشخص کنید می‌توانید از خطوط خود فرش کمک گرفته یا با لگوها و وسایل کودک مسیری را بسازید و از کودک بخواهید از ابتدای مسیر به آنتهای آن حرکت کند.

بازی سرسره مسطح با هدف تقویت عضلات کودک، تقویت حواس، تقویت مهارتهای اجتماعی و هیجانی، حفظ تعادل و هماهنگی بدن برای کودکان یک تا سه ساله طراحی شده است.

نکته:

میتوانید به جای استفاده از چسب داغ کف جعبه ها را کمی نمد بچسبانید. این کار مانع سر خوردن کودک در حین راه رفتن می‌شود.

Search

مطالعه نمایید:

سایر مطالب
تمرین صبر با بازی ، بازی برای تمرین بازداری پاسخ

لیوانهای شفاف

نویسنده بازی : فاطمه موسوی بصیرت دسترسی به بازی : رایگان خرید اشتراک این بازی برای کدام گروه سنی طراحی شده است ؟ بازی برای

Read More »
این مطلب را برای دوستان خود به اشتراک بگذارید:

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *