Search
Close this search box.

بازی سیب، کیوی، پرتقال

بازی سیب، کیوی، پرتقال
بازی سیب، کیوی، پرتقال می تواند بازی متنوعی باشد و گستره وسیعی از یک بازی که در صندلی انجام می شود تا محدوده و فضای کل خانه را در بربگیرد. برای این بازی ابتدا با مدلهای ساده تر شروع می کنیم. به کودک بگویید وقتی گفتم سیب باید دهانت را نشان بدهی. این را تمرین کنید. بعد بگویید وقتی گفتم کیوی باید به موها و سرت اشاره کنی و وقتی گفتم پرتقال باید انگشتانت را تکان بدهی. بازی را شروع کنید. این بازی در صورتی که با تمامی اعضای خانواده انجام شود می‌تواند جذابیت و هیجان زیادی ایجاد کند و لحظات پر از لبخندی را فراهم کند.

در بخش اول نکته مهم ریتم تکرار شماست. به کودک بگویید وقتی می گویم سیب کیوی پرتقال، باید تنها و تنها دستور آخرین کلمه ای را که می‌شنوی را انجام دهی. در این صورت شما میتوانید بگویید سیب کیوی سیب، سیب کیوی کیوی، سیب کیوی پرتقال… و کودک هر بار بر اساس آخرین کلمه در هر ریتم باید پاسخی که تعیین شده را بدهد. مثلا دهانش را نشان دهد یا به موهایش دست بکشد و …

بازی سیب، کیوی، پرتقال را می توان در وسعت و ابعاد خانه نیز انجام داد. سه مکان مشخص را در خانه تعیین کنید. مثلا روی مبلها، دیوار خاصی از خانه و در یکی از اتاقها. حالا به کودک بگویید هر وقت گفتم سیب باید روی مبل بروی، هر وقت گفتم پرتقال باید خودت را به دیوار مثلا راهرو برسانی و دست بزنی و هر وقت گفتم کیوی باید به سمت در بروی و آنجا بایستی. این بازی از آنجا که با تحرک بیشتری همراه است برای کودکان جذاب است و در صورتی که کودکان به صورت گروهی آن را انجام دهند برایشان بسیار لذت بخش خواهد بود.

بخش دیگری نیز میتوانید به بازی اضافه کنید و آنهم اضافه کردن یک حرکت یا شکلک خاص در هر آیتم است. مثلا وقتی گفتم سیب بپر روی مبل و یک شکلک خنده دار به خودت بگیر. وقتی گفتم پرتقال برو کنار دیوار و دو دست و یک پایت را بالا بگیر و….

اگر همچنان تمایل دارید بازی را برای کودکان بزرگتر پیچیده تر کنید کمی چاشنی جا به جایی به آن اضافه کنید. اگر گفتم سیب کاری که برای پرتقال انجام میدادی را انجام بده و برعکس!!!

بازی سیب، کیوی، پرتقال با هدف تمرین مهارتهای اجتماعی و هیجانی، تمرین توجه و تمرکز، تمرین حافظه کاری و بازداری پاسخ برای کودکان پنج سال به بالا طراحی شده است.

Search

مطالعه نمایید:

سایر مطالب

بازی مجسمانه خرگوش

نویسنده بازی : فاطمه موسوی بصیرت دسترسی به بازی : رایگان خرید اشتراک این بازی برای کدام گروه سنی طراحی شده است ؟ بازی برای

Read More »
تمرین صبر با بازی ، بازی برای تمرین بازداری پاسخ

لیوانهای شفاف

نویسنده بازی : فاطمه موسوی بصیرت دسترسی به بازی : رایگان خرید اشتراک این بازی برای کدام گروه سنی طراحی شده است ؟ بازی برای

Read More »
این مطلب را برای دوستان خود به اشتراک بگذارید:

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *