Search
Close this search box.

بازی صف اعداد

دسترسی به بازی :
این بازی برای کدام گروه سنی طراحی شده است ؟
فایل قابل دانلود بازی:
کدام مهارت های شناختی در این بازی تمرین می شود؟

اعداد صفر تا نه را روی مربع هایی از کاغذ به اندازه پنج در پنج در دو سری بنویسید. کار شما این است که اعداد را به طور نامرتب روی زمین مقابل کودک می چینید و از او می خواهید اعداد را به ترتیب از کوچک به بزرگ مرتب کند آنهم بر اساس اعدادی که شما مقابل او گذاشته اید.

 

برای مثال شما اعداد سه ، نه ، هفت و یک را مقابل کودک می گذارید . اجازه می دهید که او کمی به اعداد شما نگاه کند و بعد روی این اعداد یک پارچه یا دستمال می اندازید تا کودک دیگر اعداد را نبیند. حالا نوبت کودک است تا آنچه را به خاطر سپرده و در ذهن مرتب کرده است با کمک اعداد خودش از کوچک به بزرگ و از چپ به راست بچیند.

 

۱ ۷ ۹ ۳
۹ ۷ ۳ ۱

این بازی بسیار ساده است و ابزار خاصی برای بازی نیاز نیست اما می‌تواند به یک بازی پیچیده‌تر تبدیل شود. در ابتدا و برای بچه‌های هفت ساله با سه عدد شروع کنید اما به ترتیب آن را به سمت چهار عدد در هر بار و بعد پنج و شش و هفت عدد برای بچه های بزرگتر جلو بروید.

قوانین بازی شناختی صف اعداد:

قانون بازی هم ساده است. هر بار کودک مدت زمان کمی(پنج تا هفت ثانیه) را باید به اعداد نگاه کرده و آنها را به خاطر سپرده و طریقه مرتب کردن آنها از کوچک به بزرگ را در ذهن بچیند و سپس در زمان پوشاندن اعداد شما، با آنچه در دست دارد چیدمانی از اعداد شما را بر اساس ترتیب بزرگ به کوچک مرتب کند.

قانون دوم هم این است که اگر کودک در هر مرحله پنج پاسخ درست و پشت سر هم داد می‌توانید به تعداد اعداد یکی اضافه کنید و بازی را سخت‌تر کنید.

برای سخت‌تر کردن بازی می‌توان از تایمر و مشخص کردن تعداد مشخصی پاسخ در یک زمان کوتاه استفاده کرد. مثلا پنج پاسخ یا چیدمان درست اعداد فقط در یک دقیقه.

 

در این بازی کودک چه چیزی فرا می‌گیرد؟

در این بازی شما بیش از همه به تمرین حافظه کاری (نگهداری اطلاعات برای مدت زمان مشخص) و توجه و تمرکز می‌پردازید. در عین حال کودک در این بازی میتواند قطعه بندی کردن را یاد بگیرد. چیزی که میتواند به او در آموزش مطالب و یادآوری آنها کمک کند. قطعه بندی کردن یعنی به جای اینکه ما اعداد را به صورت تک تک به حافظه بسپاریم آنها را به صورت دسته های دو و سه تایی و حتی بیشتر به خاطر می‌سپاریم. در این صورت ظرفیت حافظه ما برای انجام کارها بیشتر خواهد بود. این بازی برای تمام کودکانی که اعداد و بزرگتر و کوچکتر آنها را می شناسند میتواند استفاده شود. به صورت گروهی یا انفرادی.
Search

مطالعه نمایید:

سایر مطالب

بازی مجسمانه خرگوش

نویسنده بازی : فاطمه موسوی بصیرت دسترسی به بازی : رایگان خرید اشتراک این بازی برای کدام گروه سنی طراحی شده است ؟ بازی برای

Read More »
تمرین صبر با بازی ، بازی برای تمرین بازداری پاسخ

لیوانهای شفاف

نویسنده بازی : فاطمه موسوی بصیرت دسترسی به بازی : رایگان خرید اشتراک این بازی برای کدام گروه سنی طراحی شده است ؟ بازی برای

Read More »
این مطلب را برای دوستان خود به اشتراک بگذارید:

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *