Search
Close this search box.

بازی ضربه زدن

دسترسی به بازی :
این بازی برای کدام گروه سنی طراحی شده است ؟
فایل قابل دانلود بازی:
کدام مهارت های شناختی در این بازی تمرین می شود؟
بازی ضربه زدن جز بازی‌هایی است که هر زمان می‌توان انجام داد. گوش دادن و شناسایی صدایی که با ضربه زدن به اشیاء مختلف تولید شده می‌تواند در هر زمانی انجام شود. این بازی برای کمک به کودک در افزایش تمرکزش ایده‌آل است.

نوع توجه:

جه باز و توجه متمرکز

وسایل مورد نیاز برای بازی:

یک قاشق اشیایی که در همه خانه‌ها می‌توان یافت.

نحوه انجام بازی:

از کودک بخواهید چشمهایش را ببندد و پشت به شما بنشیند. یک شی در اطرافتان انتخاب کنید و به آن با مشت ضربه بزنید و ببینید آیا کودکتان می‌تواند حدس بزند آن شی چه بوده است. در ابتدا با چیزهای ساده شروع کنید. مثل میز، شیشه پنجره و سپس به سمت صداهایی که تشخیص ان سخت تر است حرکت کنید. مثل ضربه زدن به یک کتاب یا آباژور. می‌توانید پس از چند دور بازی جاها را عوض کنید. حالا کودک شما اجازه دارد در اطراف بچرخد و موضوعی را برای ضربه زدن پیدا کند و شما کسی خواهید بود که باید صدای تولید شده را شناسایی کند.

پیشنهادهای بیشتر برای بازی:

به جای ضربه زدن با مشت دست می‌توانید از یک قاشق برای کوبیدن به چیزها کمک بگیرید.

در این بازی کودک چه چیزی فرا می گیرد؟

بچه ها در این بازی یاد می‌گیرند که با دقت گوش کنند و به تفاوت‌های صداها توجه کنند. بخش کلامی آنها نیز افزایش می‌یابد، هنگامی که شما کلمات جدید را معرفی می‌کنید یا یک صدا را شرح می‌دهید مثل صدای بم، آرام، زیر، تو خالی.
Search

مطالعه نمایید:

سایر مطالب

بازی مجسمانه خرگوش

نویسنده بازی : فاطمه موسوی بصیرت دسترسی به بازی : رایگان خرید اشتراک این بازی برای کدام گروه سنی طراحی شده است ؟ بازی برای

Read More »
تمرین صبر با بازی ، بازی برای تمرین بازداری پاسخ

لیوانهای شفاف

نویسنده بازی : فاطمه موسوی بصیرت دسترسی به بازی : رایگان خرید اشتراک این بازی برای کدام گروه سنی طراحی شده است ؟ بازی برای

Read More »
این مطلب را برای دوستان خود به اشتراک بگذارید:

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *