Search
Close this search box.

بازی قفس حیوانات

بازی برای کودک یک ساله، بازی برای کودک دو ساله، بازی برای کودک سه ساله
اگر نیاز دارید که کودک شما مدت زمان بیشتری مشغول بازی باشد شاید بهترین گزینه بازی قفس حیوانات باشد. یک بازی جذاب و در عین حال سرگرم کننده که علاوه بر تقویت عضلات درشت و ظریف دست و پا، به تقویت توجه و تمرکز، توانایی حل مساله و تصمیم گیری کودک کمک می‌کند.

 

برای این بازی شما به چسب نواری پهن و تعدادی از اسباب بازی‌های کودک احتیاج دارید. ترجیحا اگر کودک حیوانات اسباب بازی دارد از همان استفاده کنید در غیر این صورت هر وسیله ای می‌تواند در بازی قفس حیوانات استفاده شود.

با استفاده از چسب نواری پهن در بخشی از منزلتان که مسیر رفت و آمد نباشد چند نوار در فواصل مختلف بالا و پایین بکشید. این نوارها همانند بند رختی هستند که حیوانات  بر روی آن  چسبانده می‌شوند. در واقع قفس حیوانات همین نوارها خواهد بود.

تعدادی از حیوانات و وسایل بازی کودک را بر روی این نوارها بچسبانید و از کودک بخواهید که حیواناتش را از این قفس آزاد کرده  و در ظرف مورد نظر بریزد.( بازی قفس حیوانات را از گروه سنی یک سال تا چهار سال می‌توان انجام داد. بخش اول بازی برای گروه سنی یک سال قابل انجام است)

بازی قفس حیوانات برای کودکان دو ساله و سه ساله

ابتدا بخش اول بازی را انجام دهید. در مرحله بعد دوباره حیوانات را روی نوارها بچسبانید و از کودک بخواهید این بار حیوانات را بدون لمس کردن و تنها با قاشق سالاد (قاشق انبری) از روی نوارها جدا کند. این کار تمرکز و توجه بیشتری می‌خواهد و کودک را مدت زمان بیشتری سرگرم می‌کند.

نکته:

برای چسباندن نوارهای پهن از هر فضایی می‌توانید استفاده کنید تنها توجه کنید که مکان و یا وسیله انتخابی شما امکان افتادن روی کودک را نداشته باشد. مثلا می‌توانید از دو پایه صندلی و یا میز استفاده کنید.

نوع دیگر این بازی برای کودکان کوچکتر استفاده از یک سبد پیک نیک است. تعدادی از وسایل کودک را کف سبد قرار دهید و سپس با نخ‌های کاموا، کش‌های قیطونی و یا روبان لبه بالای سبد را به شکل ضربدری نواربندی کنید طوری که به راحتی نتوان وسایل را از سبد برداشت. حالا کودک باید اسباب بازی‌ها را از میان این نوارها خارج کند.

اگرسبد پیک نیک ندارید همین کار را با استفاده از یک کارتن بزرگ انجام دهید. وسایل کودک را کف کارتن بریزید و در بالا با ایجاد سوراخ‌هایی کار نوار بندی کردن را انجام دهید.

مرحله سخت تر بازی برای کودکان بزرگتر(بازی قفس حیوانات برای کودکان سه و چهار سال) می‌تواند شامل انتخاب وسیله بر اساس ویژگی‌های بیان شده توسط شما باشد. برای این بخش بازی مهم است که تنوعی از وسایل با شکل و رنگ و انواع مختلف روی نوارها چسبانده باشید. از کودک بخواهید برای شما وسیله‌ای را از روی نوارها با انبر بردارد که گرد و رنگ آن زرد باشد. یا حیوانی را انتخاب کند که غذایش علف است و رنگ آن … است.

همچنین می‌توانید ظرف‌هایی با رنگ‌های مختلف به کودک بدهید و از کودک بخواهید هر رنگ وسیله یا حیوانی را که انتخاب می‌کند به ظرف هم رنگ  انتقال دهد.

Search

مطالعه نمایید:

سایر مطالب
انعطاف پذیری شناختی

انعطاف پذیری شناختی

انعطاف پذیری شناختی چیست؟ انعطاف پذیری شناختی کمک می‌کند تا با چالش‌ها و تغییرات زندگی به بهترین شکل ممکن سازگار شویم. این مهارت به افراد

Read More »
این مطلب را برای دوستان خود به اشتراک بگذارید:

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *