Search
Close this search box.

بازی قله اعداد

دسترسی به بازی :
این بازی برای کدام گروه سنی طراحی شده است ؟
فایل قابل دانلود بازی:
کدام مهارت های شناختی در این بازی تمرین می شود؟

در این بازی کودک کار با اعداد را تمرین می کند و درک قوی تری از مفاهیم اعداد بزرگتر و کوچکتر خواهد داشت. این بازی کودک را تشویق می‌کند تا به موقعیتی که شامل ترکیبی از سه عدد است توجه کند و از آن اعداد برای حل یک مسئله استفاده نماید. این بازی می‌تواند یک بازی دو نفره یا چهار نفره باشد و حداقل مدت زمان انجام هر دور بازی پانزده دقیقه خواهد بود.

در این بازی علاوه بر تمرین توجه و تمرکز و مهارتهای ریاضی، تفکر و استدلال، تصمیم‌گیری، ارزیابی و پیش بینی نیز تمرین خواهند شد.

وسایل مورد نیاز برای بازی :

این بازی نیاز به وسایل خاصی ندارد و فقط به سه تاس نیاز خواهید داشت.

نحوه انجام بازی شناختی قله اعداد:

هدف بازی ایجاد عددی است که بالاتر از سایر بازیکنان باشد. هر بازیکن به نوبه خود سه تاس می‌اندازد. سپس تاس با بالاترین مقدار را کنار می‌گذارد و دوتاس باقی مانده را دوباره می‌اندازد. تاس با مقدار بیشتر را دوباره کنار گذاشته و تاس باقی مانده دوباره و چندباره می‌اندازد. مثلاً: اگر سه تاس اصلی دو، پنج و سه را نشان می‌دهد، تاسی که عدد پنج را نشان می‌دهد، کنار گذاشته می‌شود و تاس‌هایی که اعداد دو و سه را نشان می‌دهند، دوباره انداخته می‌شود. مقادیر جدید روی دو تاس باقی مانده ممکن است چهار و یک باشند. چهار را کنار می‌گذارد و تاس یک دوباره انداخته می‌شود. آن تاس ممکن است در نهایت دو را نشان دهد. سه عددی که با هم ترکیب می‌شوند: پنج و چهار و دو خواهند بود. این اعداد از طریق جمع برای کودکان کم سن و سال‌تر و از طریق ضرب برای کودکان بزرگتر با هم ترکیب می‌شوند. به این صورت:

5+4+2=11

5×4×2= 40

بازیکنی که بیشترین عدد را به دست آورد برنده بازی است.

پیشنهادات بیشتر برای انجام بازی:

این بازی می‌تواند به اندازه توانایی‌های بازیکنان متنوع باشد. کودکان بزرگتر از عملیات ضرب یا تقسیم استفاده کنند یا می‌توانید از آنها بخواهید که مثلاً دو عدد اول را ضرب کرده و با عدد سوم جمع کنند یا دو عدد اول را جمع کرده و در سومی ضرب کنند. سعی کنید هر باری که بازی می‌کنید به روش متفاوتی بازی کنید.

در این بازی کودک چه چیزی فرا می گیرد؟

این بازی به کودک متمرکز بودن را آموزش می‌دهد. به این صورت که کودک می‌آموزد که برای اینکه به موفقیت بزرگی برسد باید تمرکز خود را برای روی آن مسئله قرار دهد. علاوه براین که به منظور انتخاب بزرگترین عدد، کودک درک درستی از مقادیر اعداد خواهد داشت. کودک آنچه می‌بیند تجزیه و تحلیل می‌کند و برنامه‌ای را برای رسیدن به یک هدف اجرا خواهد کرد.
Search

مطالعه نمایید:

سایر مطالب

بازی مجسمانه خرگوش

نویسنده بازی : فاطمه موسوی بصیرت دسترسی به بازی : رایگان خرید اشتراک این بازی برای کدام گروه سنی طراحی شده است ؟ بازی برای

Read More »
تمرین صبر با بازی ، بازی برای تمرین بازداری پاسخ

لیوانهای شفاف

نویسنده بازی : فاطمه موسوی بصیرت دسترسی به بازی : رایگان خرید اشتراک این بازی برای کدام گروه سنی طراحی شده است ؟ بازی برای

Read More »
این مطلب را برای دوستان خود به اشتراک بگذارید:

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *