Search
Close this search box.

بازی محدوده امن

بازی محدوده امن بازی برای کودک شش تا هشت ساله
بازی محدوده امن بسیار شبیه نقطه بازی است که در آن بوسیله اتصال نقطه ها با خطوط تلاش میکنیم تا فضای بیشتری را از آن خودمان کنیم. تنها فرق این بازی در این است که بازی نوبت بندی خاصی ندارد و هر دو نفر با هم بازی را شروع می کنند و برنده کسی است که فضای بیشتری را به خودش اختصاص داده باشد. برای این بازی  به یک بادکنک و ماژیک های رنگی نیاز دارید. بازی محدوده امن با هدف تقویت تجسم فضایی، تقویت حافظه و کمک به تصمیم گیری برای گروه سنی شش تا هشت سال قابل اجرا است. این بازی حداقل با حضور دو بازیکن میتواند انجام شود.

بخش تکمیلی بازی محدوده امن:

یک بادکنک را تا حد ممکن باد کنید. به هر فرد یک ماژیک بدهید و برای هر کدام از بازیکنان در یک سوی بادکنک دایره ای به اندازه یک گردو را به عنوان محدوده شروع بازی مشخص کنید. این نقطه قلمرو یا محدوده امن یک نفر است که بازی از همان نقطه شروع شده و به تدریج گسترش می یابد. (مثلا با دو رنگ قرمز و آبی در دو طرف بادکنک بازی شروع می شود)

هر فرد باید هر چه میتواند محدوده امن بیشتری برای خودش فراهم کند و برنده بازی کسی است که سهم بیشتری از فضا را به خود اختصاص دهد. هر فرد باید با ماژیک همرنگ دایره خود خطوطی را از محدوده خود به سمت بیرون بکشد و مجددا به سمت نقطه امن خود برگردد. این فضایی که اضافه شده را باید با همان رنگ ماژیک رنگ یا داخلش را خط خطی کند تا به عنوان محدوده آن فرد مشخص شود. حالا محدوده امن این فرد بیشتر شد.

مجددا از این محدوده به سمت بیرون حرکت می کند و هربار سعی میکند بخش بیشتری از فضای بادکنک را به خود اختصاص دهد.

از آنجا که بادکنک گرد است و دیدن همه نقاط در آن واحد و در یک سطح ممکن نیست بچه ها نیاز به اتکا به حافظه بصری خود دارند. و نیز باید با اطلاعات و دانشی که دارند دست به استدلال و تصمیم گیری بزنند. از کجا شروع کنند و تا کجا ادامه بدهند که بیشترین فضا را به خود اختصاص دهند در حالیکه به هیچ عنوان نباید به رنگ بازیکن دیگر برخورد کنند. هر گونه برخورد به رنگ دیگر یعنی باخت در بازی.

در نهایت برنده بازی کسی است که بیشترین فضا را به خود اختصاص داده باشد.

نکته:

به تعداد افراد شرکت کننده در بازی نیاز به ماژیک رنگی دارید.

میتوانید به جای بالن از یک کیسه زباله بزرگ نیز استفاده کنید.

Search

مطالعه نمایید:

سایر مطالب
انعطاف پذیری شناختی

انعطاف پذیری شناختی

انعطاف پذیری شناختی چیست؟ انعطاف پذیری شناختی کمک می‌کند تا با چالش‌ها و تغییرات زندگی به بهترین شکل ممکن سازگار شویم. این مهارت به افراد

Read More »
این مطلب را برای دوستان خود به اشتراک بگذارید:

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *