Search
Close this search box.

بازی محدوده تاسها

بازی محدوده تاسها برای مرور مطالب درسی در نظر گرفته شده است. کم کم  به شروع مدارس نزدیک می شویم. این شروع چه به صورت مجازی باشد یا حضوری نیاز همه بچه ها  به تکرار و مرور اطلاعات پیشین هست که در شروع مدارس با آمادگی بیشتری برای آموزش مطالب جدید وارد به کلاس بالاتر وارد شوند. بازی امروز یک بازی ساده برای مرور اطلاعات ساده ریاضی مثل جمع و تفریق و ضرب و تقسیم است. به این بازی محدوده تاسها می گوییم.
دسترسی به بازی :
این بازی برای کدام گروه سنی طراحی شده است ؟
فایل قابل دانلود بازی:
کدام مهارت های شناختی در این بازی تمرین می شود؟

نحوه انجام بازی محدوده تاس‌ها

برای بچه های کوچکتر دو تاس را بیاندازید تا بر اساس نیاز آنها را با هم جمع و تفریق کنند. در صورتی که کودک شما جمع و تفریق دو رقمی یا سه رقمی را نیز باید انجام دهد کافیست تعداد تاسها را بیشتر کنید و نیز اعداد روی تاسها را تغییر دهید. قانون بگذارید که مثلا سه تاس سمت راست همیشه از دو یا سه تاس سمت چپ کم می شوند. یا عدد بزرگتر همیشه از عدد کوچکتر کم می شود و نظایر آن. حتی می توانید در این صورت ردیفهایی از صفحه شطرنجی را به عنوان ردیفهای صد تایی و هزارتایی در نظر بگیرید.

حالا تاسها را بیاندازید و از کودک بخواهید در جمع وتفریق یا ضرب و تقسیم ،به تعداد عددی که در نهایت به دست می آید از خانه های صفحه شطرنجی شمرده و آنها را ضربدر زده، رنگ کند و یا اینکه دور آن یک خط بکشد. (بهتر است هر بازیکن از یک رنگ متفاوت برای رنگ آمیزی استفاده کند.)

در نهایت هر دو نفر تعداد خانه های خود را شمرده و برنده کسی است که تعداد خانه های بیشتری را رنگ آمیزی کرده باشد.

 

پیشنهادهای بیشتر برای انجام بازی:

برای جذابیت بیشتر بازی می توانید قوانینی در بازی بگذارید مثلا اینکه یکان هر بازیکنی که پس از محاسبه به عدد ۵ یا سه رسیده باشد باید یک حرکت خاص مثلا ده شماره بشین و پاشو انجام دهد یا تا دیوار خاصی رفته و به آن ضربه بزند .

یا اینکه هر کس در زمان انداختن تاسها عدد شش در میان تاسهایش باشد میتواند یکی از خانه های صد تایی یا هزارتایی رقیب را پاک کند.

نکته بازی محدوده تاس‌ها:‌

برای بازی به یک  صفحه  شطرنجی  و دو تاس نیاز دارید. مهم نیست اگر که به این صفحات آماده دسترسی ندارید با کمی وقت و تقسیم صفحه به صورت نیم سانت نیم سانت و خط کشیدن نیم سانتها به هم می توانید صفحه شطرنجی تهیه کنید.


بازی محدوده تاسها با هدف تقویت تفکر، تکرار دانش و اطلاعات پیشین، تقویت حافظه کاری برای کودکان هفت تا دوازده سال طراحی شده است.

Search

مطالعه نمایید:

سایر مطالب
تمرین صبر با بازی ، بازی برای تمرین بازداری پاسخ

لیوانهای شفاف

نویسنده بازی : فاطمه موسوی بصیرت دسترسی به بازی : رایگان خرید اشتراک این بازی برای کدام گروه سنی طراحی شده است ؟ بازی برای

Read More »
این مطلب را برای دوستان خود به اشتراک بگذارید:

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *