Search
Close this search box.

بازی مسیر گردنه

برای بازی به فضایی باز و حضور گروهی از کودکان نیاز دارید. روی زمین بسته به جایی که هستید میتوانید فلشهایی با گچ ترسیم کنید و یا اینکه با استفاده از موزاییکها و سنگهای کف مسیری مارپیچ را مشخص کرده و با چسب برق رنگی فلشهایی ایجاد کنید.  فلشها جهت حرکت را به کودکان نشان خواهند داد. کودکان را به دو گروه تقسیم کنید و هر گروه را در دو سوی این مسیر گردنه قرار دهید. تا مسیر حرکت را به خوبی بررسی کنند. در این بازی کودکان فقط با پرش(جفت پا) می توانند از روی یک فلش به فلش دیگر برسند.

با علامت شروع شما دو نفر از دو گروه از دو سمت، وارد مسیر گردنه می شوند و تلاش می کنند که با حفظ هماهنگی بدن هر چه سریعتر مسیر را تمام کنند. در این بازی سرعت عمل و دقت بی نهایت مهم است و کودکان باید در تیم طوری عمل کنند که به خوبی نقاط ضعف هم دیگر را پوشانده و با سرعت به انتها گردنه برسند.

 وقتی دو بازیکن هر گروه در میانه راه به هم می رسند باید با یک بازی سنگ کاغذ قیچی با هم رقابت کنند. کسی که برنده این بازی شد مسیر را ادامه میدهد و نفر دوم باید هر چه سریعتر به سمت گروه خودش بازگردد تا نفر هم تیمی بعدی بتواند مسیر را شروع کند. در صورتی که کسی موفق شد مسیر را تا انتها برساند یک امتیاز مثبت برای گروهش بدست خواهد آورد.

در این بازی سرعت عمل مهمترین آیتم است. هر چه سریعتر عمل کنند امکان به اتمام رساندن مسیر وقتی حریفی در بازی وجود ندارد بسیار زیاد است. و می توان نفرات بعدی را سریعتر به بازی وارد کرد. در این صورت هم گوش به زنگی نفرات هم تیمی مهم است و هم سرعت عمل فردی که در حال طی مسیر گردنه است.

بازی مسیر گردنه با هدف تقویت مهارتهای حرکتی و تعادلی، تقویت توجه، تقویت مهارتهای اجتماعی و هیجانی برای گروه سنی ۷ تا دوازده سال طراحی شده است.

Search

مطالعه نمایید:

سایر مطالب

بازی مجسمانه خرگوش

نویسنده بازی : فاطمه موسوی بصیرت دسترسی به بازی : رایگان خرید اشتراک این بازی برای کدام گروه سنی طراحی شده است ؟ بازی برای

Read More »
تمرین صبر با بازی ، بازی برای تمرین بازداری پاسخ

لیوانهای شفاف

نویسنده بازی : فاطمه موسوی بصیرت دسترسی به بازی : رایگان خرید اشتراک این بازی برای کدام گروه سنی طراحی شده است ؟ بازی برای

Read More »
این مطلب را برای دوستان خود به اشتراک بگذارید:

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *